کد خبر: ۱۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 21 March 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز از ورود بیش از 400 هزار وسیله نقلیه در روزهای 27 و 28 اسفند ماه به این استان خبر داد.
به گزارش فارس ابوالفضل عبیدی اظهار داشت: طی روزهای پایانی سال، 428 هزار و 25 وسیله نقلیه وارد استان البرز شدند که این رقم بیانگر ظرفیت‌های بی‌بدیل گردشگری این استان است.
وی تصریح کرد: در روز 27 اسفند ماه 242 هزار و 424 وسیله نقلیه وارد استان شد و این ترددها در روز 28 اسفند ماه 185 هزار و 601 وسیله نقلیه بود.
عبیدی ادامه داد: تاکنون حدود 7 هزار اتومبیل از جاده چالوس تردد کرده است در حالی که در آزادراه کرج ـ قزوین بیش از 230 هزار وسیله نقلیه عبور کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز خاطرنشان کرد: مسیر بوئین زهرا - اشتهارد و تهران - کرج از دیگر محورهای مواصلاتی پرتردد استان البرز در روزهای پایانی سال بوده است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود از راه‌اندازی 24 ایستگاه مطالعاتی در البرز خبر داد و گفت: به منظور بالا بردن سطح دانش همشهریان البرزی و همچنین مسافران و گردشگران 24 ایستگاه مطالعاتی در سطح استان راه‌اندازی شده است.
عبیدی تصریح کرد: مسافران و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به هر یک از این ایستگاه‌ها کتاب، مجله و بوروشور مورد علاقه خود را به صورت امانت و رایگان تحویل بگیرند و پس از مطالعه آن را به هر کدام از ایستگاه‌های مطالعاتی تحویل دهند.
وی ادامه داد: این کتاب‌ها در قطعه‌های جیبی و برای تمامی گروه‌های سنی آماده شده که محوریت تمامی این کتاب‌ها مذهبی و عبرت آموز است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز خاطر نشان کرد: پایانه اتوبوسرانی کرج به قزوین، ایستگاه راه آهن، استانداری، اداره پست، بیمارستان البرز و بیمارستان الزهرا تنها تعدادی از این ایستگاه‌ها است که علاقمندان با مراجعه به این اماکن می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه خود را به صورت امانت و رایگان تحویل بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار