آیت‌الله قائم‌مقامی:
استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: همه مصیبت‌های مختلف بشر به‌دلیل اعراض از ولایت است، چراکه برای پایداری اسلام باید ولایت‌ فقیه پایدار بماند.
کد خبر: ۱۵۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 05 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله سید محمد قائم‌مقامی در همایش گفتمان انقلاب اسلامی، با برشماری چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با تشکیل انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل، بازگشت مجدد به اسلام پدید آمد و بیداری اسلامی در جهان ایجاد شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در زمانی شکل گرفت که فاتحه اسلام خوانده شده بود و امام راحل با استفاده از بیداری خون امام حسین(ع) و تشکیل انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی در ایران، موجب بیداری در جهان اسلام شد و اکنون دارای ظرفیت‌های مختلفی است که موجب موج اسلام‌خواهی در جهان شد.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به شهادت آیت‌الله النمر به دلیل انتقاد از رژیم عربستان در برابر شیعه، به دست رژیم منحوس عربستان، یادآور شد: پلیدترین طایفه نامسلمان به‌نام وهابیت که به خدا، اسلام و مسلمین اعتقاد و باوری ندارند بر حرمین شریفین حاکم می‌شوند و آن را اداره می‌کنند که باید همه مسلمانان آگاه باشند و بیدار شوند.

قائم‌مقامی ادامه داد: در اینجا این سوال مطرح است، چرا باید در سرزمین مسلمانان، آمریکا تکلیف کعبه را مشخص کند و این مسئله افول است که باید مراقب باشیم و بدانیم در برابر این افول، دارای عروج هستیم و باید با درس‌آموزی از مکتب سیدالشهداء به عنوان الگوی مهم اوج‌گیری، در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی، ثابت‌قدم باشیم.

وی با بیان اینکه ورود و خروج به اسلام متصل به ولایت فقیه است، افزود: وقتی در برابر ولایت‌فقیه ایستادگی ایجاد شود و از ولایت بیرون شویم در واقع از ولایت نیز خارج شده‌ایم، چراکه خروج از اسلام، اعراض از ولایت است و برای ماندگاری در اسلام باید ولایت را نیز قبول کنیم.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: هر فاجعه‌ای که رخ می‌دهد بر اثر اعراض از این ولایت و تن ندادن به حاکمیتی بوده که خدا برای انسان قرار داده است و در فتنه 88 نیز همه تلاش‌ها برای کم‌رنگ کردن ولایت فقیه در جامعه و از بین بردن آن بوده است که موجب شد، مشکلات فراوانی ایجاد شود.

قائم‌مقامی ادامه داد: در انقلاب اسلامی ایران، اسلام مطرح شد و اسلام ناب، خالص و اهل بیتی با انقلاب اسلامی ایران دوباره جان گرفت و در مقطعی که ضرورت احساس شد، امام راحل با رهبری حکیمانه خود این انقلاب را ایجاد و به پیروزی رساند و موجب روشنگری‌های مختلف در منطقه و جهان شد.

وی اظهار کرد: جهان امروز در موقعیتی قرار گرفته که عقیم شده و به ورشکستگی نظری و فکری رسیده و به نوعی اندیشه که اصل موتور تمام حرکات است عقیم شده و اندیشه غرب نیز دچار بحران است و نمی‌تواند علی‌رغم تمام صنعت و تکنولوژی، اندیشه و فکر ایجاد کند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه افزود: در فتنه 88 برخی به این مکتب گرایش پیدا کردند که ولایت‌فقیه را تغییر دهند، به نوعی مهم‌ترین هدف‌شان ولایت فقیه بود و رئیس جمهوری و انتخابات و این مسائل بهانه‌‍‌ای برای آنان بود تا به اهداف خود برسند که با هدایت رهبری و بصیرت مردم، ناکام ماندند.

قائم‌مقامی خاطرنشان کرد: راهپیمایی شوم در خیابان‌ها بعد از انتخابات، موجب شد تا هشت ماه، ضد انقلابیون بتوانند در برابر انقلاب بایستند چراکه احساس کردند پشتوانه مردمی دارند، به همین منظور منافقان، سلطنت‌طلبان، وهابیت و... در برابر انقلاب ایستادند، لذا باید آگاه باشیم و بدانیم زیر پرچم چه کسی در انقلاب قرار می‌گیریم و بدانیم انقلاب ما دارای یک پرچم واحد به‌نام ولایت‌فقیه است.

وی گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که از انتخابات مهم در این دوران از زمان است نیز باید با اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه در این مسیر حرکت کرده و بدانیم باید از روی عقلانیت و بصیرت انتخاب کنیم و کسانی برای این انتخابات انتخاب شوند تا در استمرار این انقلاب تلاش کنند تا پرچم جمهوری اسلامی ایران به‌واسطه رهبری به دست امام زمان (عج) سپرده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار