مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: بیش از 2 هزار و 500 تخت بیمارستانی با یاری نیکوکاران سلامت، به چرخه خدمات درمانی در فارس افزوده می شود.
کد خبر: ۱۶۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 18 January 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر "علی اکبر رامجردی" با اشاره به همکاری های بسیار خوب نیکوکاران عرصه سلامت در این استان، از افزوده شدن بیش از دو هزار و 500 تخت بیمارستانی به چرخه خدمات رسانی در فار  به کمک نیکوکاران، خبر داد.

وی ادامه داد: مشارکت نیکوکاران سلامت در فارس، در طی 12 سال گذشته، این استان را به عنوان یک الگو در کشور معرفی کرده که مورد تحسین مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است.

او با اشاره به تشکیل یک هیات امناء متشکل از افراد معتمد و نیکوکار، تلاشگران اجتماعی و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای سازماندهی نیت های نیک در  عرصه سلامت استان، افزود: طی این 12 سال در زمینه مالی، افزون بر یک هزار میلیارد تومان کمک از سوی نیکوکاران سلامت و جذب به کمک این مجمع، وارد عرصه خدمات بهداشتی و درمانی مردم فارس شده است که فاصله بسیاری با کمک ها در سایر استان ها داشته است.

دکتر رامجردی، این کمک های مالی قابل توجه را تنها بخشی از ویژگی های منحصر به فرد نیکوکاران در عرصه سلامت فارس برشمرد و ادامه داد: آنچه در اثربخشی هر چه بیشتر این کمک ها موثر بوده، نیازسنجی برای سوق دادن نیت های نیک به سوی نیازهای واقعی و اولویت دار مردم بوده است تا حلاوت این نیک اندیشی، کام مردم و نیکوکاران را شیرین تر کند.

او با بیان اینکه هیات های امنای نیکوکاران در بیمارستان های خیرساز استان هم تشکیل شده تا زمینه ادامه مشارکت آنان تسهیل شود، گفت: با توجه و دقت خاص نسبت به مناطق محروم و شهرستان ها، دفترهای مجمع خیرین، با حضور نیکوکاران و افراد معتمد، در 31 شهرستان استان هم تشکیل شده تا با همفکری شبکه های بهداشت و درمان، نسبت به شرایط آن شهرستان نیازسنجی شود.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس، افزود: پارسال، حدود 49 درصد کمک ها مربوط به نیکوکاران عرصه سلامت شهرستان ها بوده است.

او که مسوولیت قائم مقامی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت را هم بر عهده دارد، ادامه داد: در تنظیم اهداف و انتخاب اعضای هیات امنا از ابتدا، دیدگاه های کلان سلامت، قوانین و نقش رییس دانشگاه لحاظ شده تا فعالیت ها کاملا منطبق بر سیاست های وزارت بهداشت باشد و نقش تکمیل کننده را ایفا کند.

دکتر رامجردی شناخت اقتضائات کار با نیکوکاران و آگاهی از شرایط سیستم سلامت را از جمله ویژگی های فعالیت در مجمع خیرین تامین سلامت فارس دانست که در موارد وجود خلاء قانونی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

او از تلاش برای تسهیل شرایط قانونی، در راه سرعت بخشیدن به کمک های نیکوکاران عرصه سلامت، با همکاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و مسوولان کشوری خبر داد و یادآور شد: با توجه به پیش بینی نشدن چگونگی ورود کمک های مردمی به سیستم، در مجمع خیرین تامین سلامت فارس با حمایت های رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همه تلاش ها برای سرعت بخشیدن به این موضوع به کار بسته می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار