استاندار مازندران
استاندار مازندران گفت: باید زمینه‌های جدید اشتغالزایی در استان به ویژه در حوزهITایجاد شود.
کد خبر: ۱۶۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 19 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح جلودار در جلسه ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استانداری مازندران گفت: 400 میلیارد تومان در سال گذشته و بیش از 300 میلیارد تومان در سال جاری برای زیر ساخت حوزه آی.سی.تیدر مازندران هزینه شده است.

وی با بیان اینکه استان مازندران 5 هزار و 600 میلیارد تومان می‌تواند از محل آی.سی.تی درآمد داشته باشد، افزود: جای تامل است که امسالیک‌هزار و 450 میلیارد تومان از جیب مردم برای اخذ خدمات حوزهITهزینه شد در صورتی کههمه درآمد استان در سال 94 یکهزار و 200 میلیارد تومان است که اگر این مبالغ را کنار هم بگذاریمبهجایگاه اقتصاد مازندران پی می بریم.

استاندار مازندران با بیان اینکه بزرگترین چالش مازندران بیکاری فارغ التحصیلان جویای کار است، تصریح کرد: استان مازندران با زیرساخت‌های آماده شده در حوزهITامروزه می تواند با 5 میلیون تومان اشتغال ایجاد کند.

وی ادامه داد: مشکل کشور ما در مدیریت است نه نبود اعتبار، افزود: باید با این همه زیرساخت و امکاناتی که در استان هست نقش دانشگاه در حوزه اشتغالزاییITبرجسته تر از همه حوزه‌ها باشد.

فلاح افزود: مدیر کل فناوری اطلاعات استان فضای مازندران را برای ایجاد یک اشتغال پایدار در حوزه آی.سی.تی بستر را آماده کند و در صورت لزوم از کشور کمک بگیرد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم که از خدماتITدر حوزه کشاورزی بهره ببریم، اظهار کرد: باید ظرفیت‌ها را بشناسیم و با سازوکارهایی مسیر اشتغالزایی استان را از سنتی عبور دادهو به سمت حوزه های جدید سوق دهیم.

استاندار مازندران گفت: باید تلاش کنیم تا همه بخش‌های استان که می توانند از خدمات فناوری الکترونیک بهره ببرند وارد میدان شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار