مربی تیم ملی کشتی پهلوانی گفت: این رشته ورزشی با ثبت در فدراسیون جهانی کشتی، هم اکنون از استقبال چشمگیری نزد کشورهای صاحب نام برخوردار است.
کد خبر: ۱۷۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 05 February 2016
 مربی تیم ملی کشتی پهلوانی گفت: این رشته ورزشی با ثبت در فدراسیون جهانی کشتی، هم اکنون از استقبال چشمگیری نزد کشورهای صاحب نام برخوردار است.

به گزارش ایرنا،امیر عفراتی  اظهار کرد: تلاش های فدراسیون کشتی و سایر مسئولان ورزش کشور باعث شد تا این رشته ورزشی بنام ایران در فدراسیون جهانی به ثبت برسد و نگاه سایر کشورها بویژه فدراسیون های صاحب نام کشتی دنیا را به خود جلب کند.

وی اضافه کرد: با تلاش مربیان تیم ملی بویژه ایوب بنی نصرت سرمربی تیم ملی کشتی پهلوانی توانسته ایم این رشته ورزشی را در سطح بین المللی ترویج دهیم و قوانین جالب این ورزش در مسابقات سبب شد تا مورد استقبال مطلوب قرار بگیرد.

عفراتی بیان کرد: هدف اصلی فدراسیون کشتی کشورمان اشاعه کشتی پهلوانی در کشورهای مختلف دنیا است و بر این اساس با رویکرد توسعه این رشته در رقابت های بین المللی جام الکساندر مدوید بلاروس شرکت می کنیم.

وی افزود: هم اکنون این رشته ورزشی در اوزان 70 و به اضافه 90 کیلوگرم برگزار می شود که البته کشتی گیران وزن های 57، 61 و 65 کیلوگرم هم می توانند در وزن 70 کیلوگرم حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: خاستگاه این ورزش ایران است و قوانین آن منطبق با استانداردهای رشته کشتی تدوین شده با این تفاوت که هر کشتی گیری با کسب دو امتیاز پیروز میدان خواهد بود.

مربی تیم ملی کشتی کشورمان با اشاره به علاقه مندی کشورهای صاحب نام کشتی دنیا از ورزش کشتی پهلوانی گفت: چند ماه قبل این رشته ورزشی را در کشور لهستان آموزش دادیم و مسابقات امسال جام بین المللی جهان پهلوان تختی نیز کلاس آموزشی بسیار خوبی برای کشتی گیران خارجی بود.

وی افزود: اکنون در درصدد هستیم تجربه کشتی گیران پهلوانی کشورمان را رقابت های بین المللی جام مدوید کشور بلاروس به سایر کشورهای دنیا انتقال دهیم و تلاش می کنیم هرچه سریعتر روند پیشرفت این ورزش در کشورهای مختلف دنیا تحقق یابد.

امیر عفراتی از پیشکسوتان کشتی استان همدان و از قهرمانان سابق کشتی تیم ملی در میادین مختلف داخلی و خارجی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار