با اعلام تغییرات صلاحیت ها:
بنا بر اعلام شورای نگهبان بالاخره لیست افراد تایید صلاحیت شده به فرمانداری ها ارسال شد. در حوزه انتخابیه قم تعداد نهایی تایید صلاحیت شده نمایندگی مجلس به 93 نفر رسید.
کد خبر: ۱۷۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 06 February 2016
به گزارش تابناک قم، فرماندارقم گفت: پس از بررسی و اعلام نظر نهایی شورای نگهبان تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده از قم به 93 نفر رسید.

رضا سیار افزود: برای کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 161 نفر از حوزه انتخابیه قم ثبت نام کرده بودند که ازاین تعداد 93 نفر تایید و 52 نفر رد صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: دراین راستا 16 نفر نیز انصراف و یا مکان نمایندگی خود را برای مجلس دهم از قم به استان دیگر تغییر دادند.

تأیید صلاحیت ۳ نفر برای انتخابات خبرگان

فرماندار قم همچنین از تأیید صلاحیت ۳ نفر از کاندیداهای مجلس خبرگان ر هبری در این استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه از استان قم ۱۷ نفر کاندیدای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شده بودند ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته توسط شورای نگهبان سه نفر از این افراد تأیید و ما بقی رد صلاحیت شده و یا صلاحیتشان احراز نشد.

سیار با اشاره به مهلت قانونی برای اعتراض کاندیداهای تأیید نشده عنوان کرد: نتیجه نهایی ۲۱ بهمن‌ماه اعلام می‌شود. تا امروز هیچگونه اعلام رسمی درباره تأیید صلاحیت معترضین صورت نگرفته است و آنچه اعلام می‌شود نیز از منابع غیر رسمی است.

40 صندوق اخذ رأی برای منطقه پردیسان

وی با توجه به در پیش بودن انتخابات مسؤولان مربوطه اقدامات لازم را انجام داده‌اند و برای منطقه پردیسان قم، 40 صندوق اخذ رأی تدارک دیده شده است.

فرماندار قم در ادامه یادآور شد: با توجه به انتخابات مجلس خبرگان که به سرنوشت کشور مربوط می‌شود و مجلس شورای اسلامی که مرکز قانونگذاری و در رأس امور است، مسؤولان مربوطه نیز تدارک لازم را برای هفتم اسفندماه، روز انتخابات دیده‌ و اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

وی تأکید کرد: امسال در منطقه پردیسان، 40 صندوق اخذ رأی فراهم شده است که چهار صندوق سیار و 36 صندوق نیز ثابت خواهد بود و حضور حداکثری و مشارکت مردم نیز پیشرفت نظام را تضمین می‌کند که بهتر است در ساعات اولیه صبح در سر صندوق حاضر شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار