نخستین جشنواره تخصصی شناخت و آموزش لباس های محلی ایران اسلامی بمنظور جلوگیری از منسوخ شدن پوشاک ایلات ایران در اردیبهشت ماه امسال در شیراز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 31 March 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا؛پروین باغبانباشی دبیر این جشنواره گفت: این جشنواره 15 اردیبهشت ماه همزمان با هفته شیراز گشایش می یابد و در مجاورت آن، نمایشگاهی از پوشاک ایلات ایران برپا می شود.

رییس انجمن صنفی موسسان آموزشگاه های آزاد طراحی دوخت و صنایع دستی شیراز و حومه گفت: جشنواره یاد شده را اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس به پیشنهاد این انجمن برگزار می کند.

وی اظهار کرد: در فراخوان جشنواره، مدرسان پوشاک ایلات و اقوام مختلف برای آموزش دوخت این لباس های بومی و سنتی به شیراز دعوت شده اند.

باغبانباشی اظهار کرد: هر یک از مدرسان در دوره های آموزشی این جشنواره که تا 17 اردیبهشت ادامه می یابد، اطلاعات خود در زمینه جنس، رنگ، تزیینات و قطعات پوشاک ایلات با نام و گویش محلی بیان می کنند.

وی گفت: گروهی از بخش پژوهش سازمان فنی و حرفه ای کشور برای استانداردسازی محتوای آموزش ها از مطالب مطرح شده در کلاس های آموزشی به شیراز سفر می کنند.

دبیر نخستین جشنواره ملی شناخت و آموزش لباس های محلی ایران اسلامی گفت: پیش از این فرصت نام نویسی برای شرکت در کارگاه های آموزشی این جشنواره از سراسر کشور تا پنجم اسفندماه 93 بود که با توجه به همزمانی با سایر جشنواره ها، مهلت ثبت نام در این جشنواره تا 20 فروردین تمدید شد.

به گفته وی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استانداری فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دفتر امور زنان و خانواده استانداری و دانشکده فنی دختران شیراز در برگزاری این جشنواره با سازمان فنی و حرفه ای کشور همکاری دارند.

باغبانباشی اظهار کرد: علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره و ثبت نام در کارگاه های آموزشی آن می توانند به پایگاه اینترنتی به نشانی http://flctvto.ir مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار