نماینده مردم میناب و رودان در مجلس شورای اسلامی گفت که وجود فضای تخریبی در ایام رقابت‌های انتخاباتی باعث از بین رفتن زمینه همکاری و تعامل در دوران بعد از انتخابات خواهد شد.
کد خبر: ۱۸۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 14 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید عبدالکریم هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فرض بر این است کسانی که به عنوان داوطلب نمایندگی وارد عرصه انتخابات مجلس می‌شوند، جزو نخبگان و کسانی هستند که ادعا دارند می‌خواهند مناصب بالای مملکتی را با رای مردم کسب کنند لذا این افراد باید از هر نظر الگو باشند.
 
وی افزود: وقتی مردم می بینند کاندیداهای انتخاباتی رفتار و برخورد مناسبی دارند، در رقابت‌ها حریم‌های اخلاقی را رعایت می‌کنند و حرمت رقیب را حفظ می‌کنند از این رفتارها الگو می‌گیرند و این خود تاثیر مثبتی بر فضای جامعه دارد. در حالی که اگر کسانی که می‌خواهند جزو تصمیم گیرندگان مملکت باشند، رفتاری غیر از این داشته باشدن فضای انتخابات به سمت و سوی مناسبی پیش نخواهد رفت.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: اگر کاندیداهای انتخابات دست به تخریب رقبانشان بزنند این امر ضربه‌ای به خود این افراد خواهد بود و فضای انتخابات را به سمت درگیری، نزاع، تفرقه و جدایی پیش خواهد برد لذا همه عوامل حاضر بر انتخابات باید به اخلاق انتخاباتی و قواعد رقابت سالم پایبند باشند.
 
هاشمی با تاکید بر ضرورت پرهیز از تخریب سرمایه‌های اجتماعی، تصریح کرد: اگر فضای انتخاباتی فضای تخریبی باشد در این صورت این تخریب و درگیری‌ها بعد از انتخابات هم ادامه خواهد داشت و زمینه تعامل و همکاری را از بین خواهد برد.
 
وی در پایان گفت:‌ انتخابات دوره کوتاهی است و نباید به خاطر این زمان محدود فضای تعامل و همکاری را از بین ببریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار