رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران
رییس کمیسیون صنعت معدن و معدن اتاق بازرگانی مازندران گفت: باید کارگروهیاز اعضای اتحادیه، اساتید، دانشگاه و دامداران نمونه و مسئولان حوزه دام برای رفع مشکلات این حوزه در مازندران تشکیل شود.
کد خبر: ۱۸۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 15 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، صابر کاظمی در نشست تخصصی دام اتاق بازرگانی مازندران در ساریگفت: اگر دام جایگاه خود را از دست دهد صنایع وابسته به دام که برای دولت نیز اهمیت دارددچار بحران می شود.

وی افزود: باید کارگروهیاز اعضای اتحادیه، اساتید، دانشگاه و دامداران نمونه و مسئولان حوزه دام برای رفع مشکلات این حوزه تشکیل شود.

رییس کمیسیون صنعت معدن و معدن اتاق بازرگانی مازندران اظهار کرد: یکی از مشکلات حوزه دام وجود قوانین دست و پا گیر است و باید با اصلاحات، موانع قانونی را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه خودساخته‌ها بهتر ماندگاریدارند و پایدارتر هستند، افزود: می خواهیم یک صنعت دامداری خودساخته داشته باشیم و همه مشکلات آن را بتوانیم خود مرتفع کنیم.

کاظمی با بیات اینکه اتحادیه دامداران نباید وابسته به فردی باشند، تاکید کرد: اگر کشاورزی بخواهد وابسته و بی اهمیت تلقی شود فاتحه کشور خوانده است چون بسیاری از مراکز اقتصادی تابعه خود را دچار اشکال می کند.

آهنگری رئیس ایستگاه تحقیقاتی گاودشت بابل گفت: این ایستگاه بیش از 30 سال قدمت دارد و در زمینه تولیدات دامی فعال است.

وی افزود: ایستگاه تحقیقات گاو دشت به عنوان یک ایستگاه ملی در زمینه دام دو منظوره فعالیت خود را آغاز کرده و با آغازاقدامات پژوهشی کمک خوبی برای دامپروری استان خواهد بود.

رییس ایستگاه تحقیقاتی گاودشت تصریح کرد: ایستگاه گاو دشتدرباره محدودیت علوفه و کشت نهاده های دامی فعالیت مستمر دارد.

آهنگری اظهار کرد: برای توسعه علوفه در مزارع شالیزاری باآبگیر بودن این مزارع مواجه هستیم که با تسطیح اراضی قابل حل است.

وی با بیان اینکه شبدر یکی از نهاده های دامی است که به سبب رطوبت بالا قابل سیلوزنی نیست، افزود: باید شبدر را با برخی از دیگر گیاهان مخلوط کنیمتا قابلیت ماندگاری در سیلو را پیدا کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار