آیین جشن تکلیف سیاسی دانش آموزان استان قم روز سه شنبه با حضور استاندار قم و مسئولان آموزش و پرورش این استان در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 23 February 2016
به گزارش تابناک قم، مدیرکل آموزش و پرورش قم در این آیین با اشاره به اهمیت انتخابات در آینده کشور، گفت: دانش آموزان باید با اطلاع و آگاهی کافی در این انتخابات شرکت کنند.

حمیدرضا شیخ الاسلام افزود: دانش آموزان تعیین کننده آینده کشور و یکی از سرمایه های بسیار مهم هستند که باید در عرصه های مختلف به ویژه عرصه سیاسی و انتخابات وارد شوند و سهم خود را در این میدان سرنوشت ساز ایفا کنند.

وی خطاب به دانش آموزان، گفت: باید به عنوان افراد صاحب نظر مسائل سیاسی، با تقویت انگیزه، ادراک و حافظه در انتخابات شرکت کنید.

وی در ادامه بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی بیش از هر چیز مرهون حضور قشرهای مختلف مردم از جمله دانش آموزان در صحنه مبارزه با رژیم شاهنشاهی است.

شیخ الاسلام با تاکید بر ضرورت پاسداری از انقلاب اسلامی و همچنین ارزش های والای مبتنی بر آن، تصریح کرد: نسل امروز باید با پیروی از مسیری که شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی در آن گام نهادند، ضمن قدردانی از این نعمت حق و تکلیفی که بر دوش خود دارند را به نحو مطلوب ادا کنند. 

وی همچنین به موفقیت های دانش آموزان قم اشاره و بیان کرد: دانش آموزان این استان در سال تحصیلی گذشته از مجموع 32 درس نهایی سوم متوسطه دوم، توانستند در 31 رشته معدل بالاتر از میانگین کشوری کسب کنند.

وی با اشاره به رتبه پنجم دانش آموزان در کنکور امسال، گفت: کسب 70 رتبه زیر رتبه یک هزار و بیش از 20 رتبه زیر 100 از دیگر موفقیت های دانش آموزان استان بوده است.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه امسال برگزار می شود.

768 هزار و 730 تن از مردم قم واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که 45 تا 50 هزار تن را رای اولی ها تشکیل می دهند.

اجرای سرودهای ملی و همچنین برگزاری تریبون آزاد با موضوع نقش مردم به ویژه جوانان در انتخابات از بخش های دیگر این آیین بود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار