رئیس ستاد انتخابات استان البرز:
بیماران و افرادی که نمی‌توانند به دلیل بیماری به شعب اخذ رای مراجعه کنند، می‌توانند با ستاد انتخابات تماس گرفته و درخواست اعزام صندوق سیار کنند.
کد خبر: ۱۸۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 26 February 2016
به گزارش خبرنگار تابناک البرز مستقر در ستاد انتخابات استانداری البرز حجت‌الله ملاصالحی اظهار داشت: در استان البرز تعداد شعبه اخذ رای سیار پیش‌بینی شده است.

وی گفت: این شعب و صندوق‌های سیار برای حضور در مناطق کوهستانی، صعب‌العبور، بیمارستان‌ها و ... بوده و در صورت نیاز به شعب اخذ رایی که جمعیت زیادی دارند، اعزام خواهند شد.

معاون سیاسی استانداری البرز در پاسخ به این پرسش که برای اخذ رای از بیمارانی که در منزل تحت درمان هستند و توان جابه‌جایی ندارند، مانند جانبازان سرافراز اسلام و انقلاب چه تمهیداتی پیش‌بینی شده است: گفت: این بیماران و افرادی که نمی‌توانند به دلیل بیماری به شعب اخذ رای مراجعه کنند، می‌توانند با ستاد انتخابات تماس گرفته و درخواست اعزام صندوق سیار کنند.

ملاصالحی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا شهروندان می‌توانند تنها در یکی از انتخابات‌ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت داشته باشند چه باید کنند، گفت: افرادی که به شعب اخذ رای مراجعه می‌کنند، می‌توانند در هر 2 انتخابات و یا یکی از آنها شرکت کرده و رای خود را به صندوق بیاندازند.

وی در درباره میزان مشارکت مردم استان البرز در انتخابات گفت: از صبح امروز جمعیت کثیری در پای صندوق‌های رای حضور یافته و واقعا ما انتظار نداشتیم که این تعداد از مردم در ساعات اولیه در انتخابات شرکت کنند.

وی اظهار داشت: در مجموع 1137 شعبه اخذ رای در استان البرز پیش‌بینی شده است که از این تعداد 1042 شعبه ثابت و 95 شعبه نیز برای حضور در مناطق صعب‌العبور، کوهستانی و روستایی سیار است.

معاون سیاسی استاندار البرز تبیین کرد: استان البرز دارای 2 میلیون و 550 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد یک میلیون و 480 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

ملاصالحی بیان داشت: از این تعداد 710 هزار نفر خانم و 770 هزار نفر مرد هستند.

وی افزود: از مجموع 281 کاندیدایی که در این استان ثبت نام کردند، 60 کاندیدا باقی مانده‌اند که از میان آنها یک نفر از حوزه انتخابیه ساوجبلاغ،‌ نظرآباد و طالقان و 2 نفر نیز از حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابد.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز گفت: در مجموع در حوزه انتخابیه کرج 852 شعبه اخذ رای و در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ 285 شعبه دایر شده است و در کل استان البرز نیز 2274 صندوق اخذ رای پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار