مدیرکل اداره منابع طبیعی استان لرستان
شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان گفت: حفظ منابع طبیعی فقط به یک دستگاه اختصاص نداردو تمام دستگاه‌ها باید برای حفاظت از این نعمات خدادادی دست‌به‌دست هم بدهند.
کد خبر: ۱۹۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶ 07 March 2016


به گزارش تابناک لرستان،شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان گفت: حفظ منابع طبیعی فقط به یک دستگاه اختصاص ندارد و تمام دستگاه‌ها باید برای حفاظت از این نعمات خدادادی دست‌به‌دست هم بدهند.

وی که عصرروزیک شنبه دردیدار کارکنان منابع طبیعی استان باآیت الله میرعمادی نماینده ولی‌فقیه درلرستان سخن می گفت ،عنوان کرد: برای تثبیت مالکیت اراضی دولتی استان تاکنون برای یک‌میلیون و 750 هزار هکتار سند مالکیت اخذ شده و بنا داریم در طی دو سال تمام اسناد اراضی ملی را به نام دولت تثبیت نماییم.

نجفی با اشاره به اینکه امسال 450 هکتار از عرصه جنگلی نهال کاری شده است ،گفت: امسال در بام لرستان یک‌میلیون اصله نهال گرمسیری و سردسیری بومی استان تولید شده است.

وی با این بیان که 235 هکتار از اراضی ملی در استان لرستان رفع تصرف شده است تصریح کرد: امسال برای جلوگیری درامراستفاده ازسوخت فسیلی، بیش از 938 دستگاه تنور گازی، ساج،کپسول گاز و نفت در روستاهای جنگلی و میان عشایر توزیع شده است.

نجفی افزود: امسال 1030 نفرازمخربین عرصه های منابع طبیعی به محاکم قضایی معرفی شدند که در اکثراین پرونده ها رای به نفع دولت صادر شده است.

وی با اشاره به نصب 48 دستگاه آبگرمکن خورشیدی به عنوان اقدامات دیگردستگاه منابع طبیعی استان در سال 94 یادآور شد: در سطح 11 شهرستان استان لرستان 286 نیروی منابع طبیعی در راستای حفاظت از صیانت و نگهداری منابع طبیعی فعالیت می‌کنند.

نجفی با بیان اینکه در هر چهار هزار هکتار اراضی طبیعی یک نفر مشغول فعالیت می باشداشاره کرد: این درحالی است که در برخی از کشورها به ازای هر 500 هکتار یک نفر مسئول نگهداری از منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی فقط مختص به یک دستگاه نیست تاکیدکرد: تمام دستگاه‌ها باید برای حفاظت از این نعمت‌های خدادادی دست‌به‌دست هم دهند.

نجفی ادامه داد: استان لرستان دو میلیون و 810 هکتار مساحت دارد که از این میزان یک‌میلیون و 218 هکتار پوشش جنگلی است به‌ طوری‌که 43 درصد مساحت استان را جنگل تشکیل داده است.

مدیرکل اداره منابع طبیعی استان لرستان اظاهر داشت: با توجه توسعه شهر و افزایش روزافزون جمعیت همه‌ساله سطح وسیعی از جنگل‌های استان از بین می‌رود و چنانچه ادامه داشته باشد با یک چالش مواجه خواهیم بودلذا در این زمینه سیاست‌ ما در راستای پیشگیری قرار دارد.

شیرزاد نجفی درپایان گفت: مقام معظم رهبری در راستای حفاظت از منابع طبیعی تأکید کردند که با تمام توان از جنگل‌ها صیانت شود که دراداره کل منابع طبیعی استان لرستان نیزهمین برنامه درحال پیگیری است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار