به گزارش تابناک سمنان،اکران فیلم های چهل و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد در شهرستان میامی آغاز شد.
کد خبر: ۱۹۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 07 March 2016
این جشنواره که تا 19 اسفند ماه در شهرستان میامی ادامه دارد و 30فیلم و انیمیشن در مدارس سطح شهرستان و مکان های تعیین شده، اکران می شود.

عباس صائمی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان میامی در مراسم افتتاحیه چهل و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشدکه در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان میامی برگزار شد، گفت : رسانه های دیداری از جمله فیلم های رشد یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین ابزارهای آموزشی محسوب می شوندو یادگیری نباید صرفا به مطالب گفتاری و شنیداری محدود شود.

وی یکی از مخاطبان اصلی فیلم رشد را معلمان خواند و گفت: یکی ازمهمترین هدف این جشنواره ترویج فرهنگ بکارگیری وسایل و فرهنگ تکنولوژی است.

همچنین دبیر برگزاری این جشنواره در این آئین با بیان اینکه این سومین سالی است که این جشنواره در میامی برگزار می شود، گفت: چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد که به همت وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود یکی از قدیمی ترین جشنواره های فیلم کشور است.

مهدی حزب اللهی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی، انتخاب و معرفی فیلم های علمی آموزشی و تربیتی از سراسر جهان نام برد وگفت: بهره گیری از صنعت سینما در آموزش وپرورش و نقش موثر آن در پیشبرد فرآیند یاددهی ویادگیری و آگاهی از تحولات ونوآوری های علمی، آموزشی و تربیتی کشورهای جهان، توسعه فرهنگ به کار گیری فیلم های آموزشی در فرآیند برنامه آموزشی را از دیگر اهداف این جشنواره یاد کرد.

وی افزود: همه ساله فیلم های این جشنواره در 5 گروه، فیلم های مستند علمی آموزشی، فیلم های مستند، فیلم های انیمیشین یا پویانمایی، فیلم های تقویتی داستانی بلند وکوتاه اکران می شود.

حزب اللهی در پایان تصریح کرد: این فیلم ها براساس دوره تحصیلی به صورت تفکیک شده به مدارس تحویل داده می شود و با توجه به امکانات هر مدرسه به نمایش گذاشته می شود.


منبع:مرآت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار