بخشدار هزارجریب نکا گفت: تمام محورهای منطقه گردشگری هزارجریب نکا باز است و محدودیت تردد در هیچ یک از محورهای این بخش وجود ندارد.
کد خبر: ۲۰۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹ 23 March 2016
تابناک مازندران/ محمد محمدیان با اشاره به بارش باران و برف‌های پراکنده در دو روز گذشته در محورهای مختلف هزارجریب نکا اظهار کرد: بارش باران و برف و لغزندگی جاده‌های هزارجریب در دو روز گذشته، موجب کندی تردد در برخی از محورها شد که با افزایش دما، این مشکل از بین رفته است.

وی با بیان اینکه تداوم بارش باران در بخش هزارجریب نکا و بارش برف و باران در محورهای لایی و استخرپشت، موجب مه‌گرفتگی جاده‌ها و روستاهای مسیر شده بود، افزود: علاوه بر ایجاد این مه‌گرفتگی، بارش باران در بخش هزارجریب نکا در دو روز گذشته فضای مطبوعی در مناطق مختلف این بخش ایجاد کرده بود.

بخشدار هزارجریب نکا با بیان اینکه تمامی محورهای مواصلاتی به بخش هزارجریب نکا باز است و مشکلی در این بخش وجود ندارد،گفت: به‌دلیل لغزندگی در جاده‌های مواصلاتی این بخش و با توجه به اینکه روستاها در این روزها مملو از جمعیت است رعایت نکات ایمنی برای تردد در این مسیرها ضروری است.

محمدیان با اشاره به ورود گردشگران در مناطق مختلف هزارجریب نکا یادآور شد: با توجه به فراهم شدن امکانات لازم در بخش هزارجریب، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی در این بخش مورد توجه ویژه است که در همین راستا و با توجه به تجربه اقامت بوم‌گردی در نکا، شرایط لازم برای ورود مسافران و گردشگران در این بخش فراهم شده است.

وی ادامه داد: وجود زندگی روستایی، پخت غذاهای محلی و فراهم بودن شرایط لازم برای استفاده از این طبیعت بکر و غذاهای سنتی، موجب شده است تا مسافرانی که قصد استفاده از طبیعت، فضای اقامتی و محصولات غذایی روستایی در کنار میوه‌ها و ترشی‌های روستایی دارند به این منطقه دعوت و از آنان با انواع غذاهای محلی مازندرانی پذیرایی شود.

بخشدار هزارجریب نکا بیان کرد: اقامت بوم‌گردی در بخش هزارجریب نکا با برنامه‌ریزی منسجم در حال پیگیری است که در همین راستا در روستای "صفرمیان" شرایط لازم برای بوم‌گردی فراهم شده است و مسافرانی که قصد استفاده از طبیعت، آداب و سنت مازندران، غذاهای محلی و فضای اقامتی آرام و دلنشین در کنار میوه‌ها و ترشی‌های روستایی دارند؛ می‌توانند این روستا را روستای هدف خود در شهرستان نکا قرار دهند.

وی افزود: شهرستان نکا همچون دیگر نقاط استان مازندران به دلیل تنوع اقلیمی‌اش ظرفیت و امکانات ایجاد اقامت‌گاه‌های مختلف بوم‌گردی را دارد که این مسئله  توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در دست بررسی است تا نقاط مختلف برای این امر با ارائه طرح و استانداردهای لازم مورد بررسی قرار گیرد.

محمدیان ادامه داد: براساس آنچه کارشناسان حوزه گردشگری عنوان کرده‌اند؛ توسعه گردشگری و اقامت بوم‌گردی موجب ایجاد اشتغال در روستاها، افزایش ماندگاری و رونق اقتصادی نواحی روستایی و مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستاها می‌شود که این مسئله در بخش هزارجریب نکا با قوت دنبال می‌شود تا با ایجاد شرایط لازم برای اقامت بوم‌گردی، این مهاجرت معکوس و رونق اقتصادی در منطقه ایجاد شود.

بخشدار هزارجریب در پایان با اشاره به آمادگی ستاد تسهیلات سفر و ماموران راهداری در محورهای مختلف این بخش گفت: فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان نکا و طرح راهداری نوروزی از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز و تا 15 فروردین ماه امسال ادامه دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار