امام جمعه بندرعباس گفت: مهم‌ترین راه اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور عمل کردن واقعی به اصول آن و دوری از نگاه شعاری به آن است تا بتوان به طور واقعی شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه بود.
کد خبر: ۲۰۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 08 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای توجه به ظرفیت‌های داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در جامعه برای ایجاد توسعه و پیشرفت در کشور است تا بتوان بیکاری را از بین برد و تورم را که بلای اقتصاد کشور است، مهار کرد.

وی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی به روحیه جهادی نیاز دارد و مسئولین در هر سطحی نسبت به تقویت روحیه جهادی و حرکت به سوی تحقق عملی اقتصاد مقاومتی همت کنند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اهمیت دوری از نگاه شعاری به موضوع نام‌گذاری سال اظهار داشت: دولت و مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی و همت کنند.

نعیم آبادی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس به اهمیت همدلی میان برگزیدگان ملت و نمایندگان مجلس آینده نیز اشاره کرد و گفت: نمایندگان مردم با هم همدل و همراه باشند و از تک روی در امور خودداری کنند که مردم از آنها انتظار عمل به وعده‌هایشان را دارند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت مجلس آینده که از خردادماه کار خود را آغاز می‌کند، توجه به معیشت مردم، مهار گرانی، ایجاد اشتغال و بسیج کردن ظرفیت‌های کشور برای پیشرفت واقعی مبتنی بر درون کشور باشد و در این زمینه به دولت کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان این که شرایط منطقه‌ای و درک آن از سوی عموم مردم اهمیت فراوانی دارد، اظهار داشت: کمک مردم به مسئولین در زمینه تحقق شعار سال نیز بسیار با اهمیت است.

نعیم آبادی در بخش دیگری از اظهارات خود یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی را نیز گرامی داشت و گفت: نقش تعیین کننده شهید صیاد شیرازی در جبهه‌های جنگ و ایجاد روحیه برادری میان ارتش و سپاه یکی از نقاط قوت قوای مسلح کشورمان در دوران دفاع مقدس بود که دستاوردهای فراوانی به همراه داشت.

وی اقدام مزدورانه منافقین در به شهادت رساندن صیاد شیرازی را ظلم بزرگ آنان به ملت ایران عنوان کرد و بیان داشت: خفت و نابودی در انتظار همه آنانی است که به آرمان ملت ایران خیانت کردند و فرزندان این مرز و بوم را با اقدامات وحشیانه‌شان به شهادت رساندند و ملت را از چنین ظرفیت‌ها و سرمایه‌ای محروم کردند.

امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های اول نماز نیز با بیان بخش‌های دیگری از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: احترام به سایر زنان و رفتار نیکوی حضرت فاطمه (س) نقطه روشنی از زندگانی آن شخصیت مهم اسلام است که سبب گرویدن بسیاری از زنان دیگر قوم‌ها و اندیشه‌ها به اسلام شد.

وی با تاکید چندین باره بر مسئله ازدواج آسان، عنوان کرد: ازدواج سبب تحکیم خانواده و تقویت روحیه همدلی در جامعه می‌شود و خانواده‌ها تلاش کنند تا ضمن ایجاد زمینه ازدواج آسان در میان جوانان نسبت به آشنا ساختن آن‌ها با ارزش‌ها و مفاهیم اسلامی و ایمانی نیز اقدام کنند تا زندگی‌ها دوام هر چه بیشتری داشته باشد.

لازم به ذکر است در پایان نماز جمعه بندرعباس، جمعی از رانندگان کامیون و تریلی که در مراسم نماز جمعه نیز حضور داشتند، برخی از مشکلات خود از جمله زمان طولانی برای دریافت بار از بندر شهید رجایی را بیان و خواستار پیگیری امام جمعه بندرعباس در این زمینه شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار