سرانجام دود سفید از میز استان لرستان در شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان کشور بلندشد و در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره‌چگنی، مرتضی محمودوند به‌عنوان گزینه‌ی دوم فهرست امید اعلام شد.
کد خبر: ۲۰۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 10 April 2016

Image result for ‫مرتضی محمود وند‬‎

به گزارش تابناک لرستان ،سرانجام دود سفید از میز استان لرستان در شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان کشور بلندشد و در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره‌چگنی، مرتضی محمودوند به‌عنوان گزینه‌ی دوم فهرست امید اعلام شد.

اما اعضای میز استان لرستان شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان کشور چه کسانی هستند؟

حجت‌الاسلام و المسلمین رسول منتجب‌نیا (مسئول منطقه‌ی جنوب غربی در شورای سیاست‌گذاری عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان که شامل استان‌های خوزستان و لرستان می‌شود)؛

کریم ملک‌آسا؛

محمد رضایی؛

اسماعیل دوستی؛

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی موسوی؛

اشرف بروجردی؛

علی‌محمد احمدی؛

حاتم شاکرمی؛

حسین کلانی؛

کریم بشارت؛

این ده کنش‌گر سیاسی اعضای میز استان لرستان در شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی کشور هستند و از این جمع، 9 رأی به مرتضی محمودوند داده شد و یک رأی نیز ممتنع بود.

اعلام نظر شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان کشور(میز استان لرستان) به دنبال حادث شدن اختلاف بین شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان لرستان و شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان خرم‌آباد و دوره‌چگنی صورت گرفته است؛ شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان لرستان اعظم محمدی‌نیا را به‌عنوان گزینه‌ی دوم خود در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره‌چگنی اعلام کرد و شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان خرم‌آباد و دوره‌چگنی، مرتضی محمودوند را به‌عنوان گزینه‌ی دوم مدنظر خویش برای دور دوم رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

به دنبال این موضوع، اختلاف ایجاد شده‌ی بین دو شورا به صحن قضاوت میز استان لرستان در شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان کشور برده شد تا ده نفر اعضای این میز بر مبنای رأی‌گیری، اعلام نظر کنند.

و توضیح داده شد که دود سفید به نفع مرتضی محمودوند برخاست. گزینه‌ی نخست نیز دکتر محمد بیرانوندی مشهور به صیدمحمدخان است. این نکته هم گفتنی است که در شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان کشور، رئیس منطقه‌ی جنوب غربی که شامل استانهای خوزستان و لرستان می‌شود حجت‌الاسلام و المسلمین رسول منتجب‌نیاست. وی از اعضای مؤسس حزب اعتماد ملی و قائم مقام دبیرکل این حزب است و سه دوره‌ی اول مجلس شورای اسلامی، نماینده بوده است.

اما این دود سفید به‌نظر می‌رسد نتوانسته است در بین همه‌ی اصلاح‌طلبان مرکز استان و در حال حاضر، اجماع کامل بر سر حمایت از گزینه‌ی دوم ایجاد کند که البته تا رسیدن به روز انتخابات یعنی دهم اردیبهشت‌ماه احتمال دارد اختلافات کاسته شود و اجماع کامل رقم بخورد؛ احتمال هم دارد اختلافات به قوت خویش، باقی بماند.

به هر روی، مرتضی محمودوند جزء فهرست امید قرار گرفت.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و 138 کاندیدا برای 69 کرسی مجلس با هم رقابت می‌کنند.

در استان لرستان نیز سه حوزه‌ی انتخابیه خرم‌آباد و دوره‌چگنی، دورود و ازنا و بروجرد به دور دوم کشیده شده است.

اصلاح‌طلبان در بروجرد از هادی مقدسی و فاطمه مقصودی ودر حوزه انتخابیه دورود و ازنا نیزاز حسین گودرزی کرده اند.

همچنین در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره‌چگنی بر مبنای قرار گرفتن نام کاندیداها در لیست امید، محمد بیرانوندی و مرتضی محمودوند، انتخاب شده‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار