مسئول واحد موسيقي و سرود حوزه هنري استان همدان گفت: نخستين شب آواز هگمتانه در همدان برگزار و از آلبوم «صداي شاعر» در اين مراسم رونمايي شد.
کد خبر: ۲۱۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 18 April 2016

مسئول واحد موسيقي و سرود حوزه هنري استان همدان گفت: نخستين شب آواز هگمتانه در همدان برگزار و از آلبوم «صداي شاعر» در اين مراسم رونمايي شد.

به گزارش ایرنا،جلال گودرزي سروش افزود: نخستين شب آواز هگمتانه به همت واحد موسيقي و سرود حوزه هنري استان همدان و با هدف توجه به موسيقي رديفي و دستگاهي ايران و همچنين توجه خاص به اجراي آواز برگزار شد.

وي ادامه داد: اين برنامه با حضور اساتيد و پيشكسوتان حوزه موسيقي استان اجرا شد.

وي تصريح كرد: در اين برنامه اجراي گوشه‌هاي مختلف در دستگاهها به دقت مورد توجه قرار گرفت و در كنار آن پرداختن به مسئله جواب آواز كه از نكات مهم در موسيقي دستگاهي ايراني است، به طور ويژه مورد نقد قرار گرفت.

گودرزي‌ سروش افزود: در اين مراسم همچنين از مجموعه صداي شاعر كه مجموعه اي از چهار آلبوم موسيقي است و در واحد موسيقي و سرود اين حوزه با همكاري واحد آفرينش‌هاي ادبي تنظيم و به معرفي شاعران پيشكسوت استان و تعدادي از آثار آنها پرداخته است رونمايي شد.

وي ادامه داد: در اين راستا آلبوم « صداي شاعر 1» در خرداد ماه93 در سالن اجتماعات حوزه هنري رونمايي شد كه شامل اشعار سيد مهدي موسوي فاخر، از شاعران برجسته استان، با دكلمه‌ي خود وي و آوازخواني بهروز اسلامي و به نوازندگي پژمان رضوي(تار) و منصور زندي(ني) بود.

گودرزي سروش افزود: مراحل توليد و ضبط آلبوم‌هاي صداي شاعر دو،سه و چهار نيز با آثار و دكلمه شاعران پيشكسوت سياوش ديهيمي، علي اصغر حمديه، ناصر جمشيدآبادي، احمد خوانساري و غلامرضا بهاري انجام شد كه آسوعبدالله بيگي(كمانچه)، فرهاد كريمي(سنتور)، مرتضي فطري(تاروسه تار) تكنوازي‌هاي اين آثار را انجام داده و با صداي كاظم مرادي و سيدمسعودقاري و تحت نظارت ضبط جلال گودرزي‌سروش به اتمام رسيد و در اين نشست رونمايي شد.

وي تصريح كرد: با همكاري واحد موسيقي و سرود و واحد آفرينس‌هاي ادبي حوزه هنري استان همدان، آثار ديگر شاعران استان نيز به تدريج در قالب بسته‌هاي چهارتايي روانه‌ي بازار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار