دیدار رئیس جامعه المصطفی با تعدادی از نمایندگان پارلمان فنلاند، تاكید آیت الله سبحانی بر ادامه یافتن طرح تحول نظام سلامت، نظر آیت الله شبیری زنجانی در مورد حقوق كارمندان بانك های ربوی، سخنان آیت الله مصباح یزدی پیرامون حفاظت از دستاوردهای انقلاب توسط نیروی انتظامی، امضای تفاهم نامه همكاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه قم و ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور، برگزاری همایش «حوزه علمیه، مهد انقلاب» و انتقاد آیت الله نوری همدانی از كم توجهی رسانه ملی به پخش سخنرانی های مذهبی از مهمترین عنوان های خبری حوزه علمیه در هفته گذشته است.
کد خبر: ۲۱۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ 16 April 2016
به گزارش تابناک قم، رئیس جامعه المصطفی العالمیه در دیدار با تعدادی از نمایندگان پارلمان فنلاند گفت: برای رسیدن به سلامت و آرامش جهانی، باید جمع آوری زرادخانه های اتمی قدرت های بزرگ جهان، به مطالبه و خواست جهانی تبدیل شود. 
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در در دیدار آنتی كایكونن، رئیس كمیته امور خارجه مجلس، هاری كمراینن سفیر فنلاند در ایران و نیز تعدادی از نمایندگان پارلمان این كشور افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر عاری سازی منطقه و تمام جهان از سلاح اتمی و شیمایی تاكید دارد. 
وی در ادامه، تحولات اخیر منطقه و قدرت یابی گروه های افراطی در سرزمین های اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهار كرد: اگر تجربه و مشاوره های فعال ایران در پاسخ به درخواست دولت های عراق و سوریه نبود، اكنون چند كشور در منطقه به دست داعش افتاده بود و موج افراط گری و خشونت تمام جهان را در بر می گرفت.

**آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت كه این طرح بسیار خوب و موفق است و باید با قدرت ادامه یابد.
وی در دیدار ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشكی قم افزود: باید همگان در موفق تر برگزار شدن طرح تحول نظام سلامت تلاش كنند. 
طرح تحول نظام سلامت كشور در راستای سیاست های كلی نظام و تاكید جدی رهبر معظم انقلاب به مقوله سلامت جامعه و افزایش شاخص های سلامت و بهداشت مردم در بخش های مختلف از 15 اردیبهشت ماه سال 93 از سوی دولت یازدهم و وزارت بهداشت به اجرا درآمد. 
آیت الله سبحانی همچنین با اشاره به تلاش های دكتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: ایشان یكی از وزیران خدوم و خستگی ناپذیر كشور است.

**آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید، وضعیت حقوق كارمندان بانك های ربوی را در پاسخ به استفتایی بیان كرد.
وی در پاسخ استفتا گفت: اگر متصدی فعل حرامی همچون اخذ ربا و جریمه دیر كرد و غیره شوند یا سبب قریب آن باشند، حقوقشان حرام است. 
برخی مراجع عظام تقلید طی دو هفته گذشته در دیدار با شهردار قم و برخی دیگر از مسئولان، نسبت به دریافت دیركرد وام واكنش نشان داده و آن را دارای اشكال دانسته اند.

**آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: كار نیروی انتظامی و وظیفه این نیرو باید حفاظت از دستاوردهای انقلاب باشد. 
وی در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی شركت كننده در دوره بصیرت بیان داشت: دراین راستا كاركنان نیروی انتظامی باید قدر این مسئولیت را بدانند چرا كه از انقلابی محافظت می كنند كه ارزش آن بر همه نعمت های مادی برتری دارد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه ارزش دین مساوی با همه نعمت های دیگر است و حتی بر همه آن ها مزیت دارد گفت: دین گیاهی شفا بخش است كه اگر درست از آن استفاده نشود شاهد بروز محمد رضا شاه پهلوی ها و صدام ها خواهیم بود. 

**دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور طی مراسمی در سالن همایش های غدیر قم تفاهم نامه همكاری امضا كردند. 
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: ظرفیت های خوب و مناسبی در عرصه مقابله با اعتیاد و مواد مخدر در حوزه علمیه وجود دارد كه باید از آن بهره مند شویم. 
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی با اشاره به آسیب های گسترده اعتیاد در ابعاد گوناگون، مقابله با این معضل خانمان سوز را یك وظیفه و مسئولیت همگانی در پیشگاه خداوند متعال دانست و گفت: تلاش می كنیم تا در جهت مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد درجامعه، برنامه ریزی جدی داشته باشیم.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: گروه های تبلیغی و روحانیان در مدارس و دانشگاه ها و مراكز ترك اعتیاد حضور خوب و موثری در جهت مقابله با ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی دارند. 
حجت الاسلام سعید روستا آزاد با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی دفتر تبلیغات اسلامی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ پیشگیری و مقابله با معضل اعتیاد در جامعه، خاطرنشان كرد: متاسفانه در حال حاضر اعتیاد در میان آسیب های اجتماعی، نقش پررنگ تری دارد.

**آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم از اقدام های عربستان سعودی به شدت انتقاد كرد و اظهار داشت: همه دنیا فهمیده اند سرچشمه تكفیر، قتل و خونریزی عربستان سعودی به واسطه مساله وهابیت است و آمریكایی ها و سعودی ها این قدر به خودشان و دنیا دروغ نگویند.
وی اضافه كرد: ریشه تكفیری ها، خشونت ها، خونریزی ها، آدم كشی ها و داعش همه در عربستان سعودی و وهابیت است و جای تردیدی در این نیست و تعلیمات محمد ابن عبدالوهاب كه غیر آن ها را كافر می دانند كه باید توبه كنند یا به قتل برسند در كشور عربستان می بینیم.
وی تصریح كرد: این كشور گروهی به نام مبارزه با تروریسم تشكیل داده است ولی باید بگوییم شما با خودتان مبارزه كنید این در حالی است كه آمریكایی ها مدافع این ها هستند، داعش را تقویت كرده اند، از آن ها نفت می خرند و اسلحه می دهند بعد می گویند ایران طرفدار تروریست است.

** آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه در دیدار استاندار قم با تقدیر از آرامش و ثبات حاكم بر استان، خواستار در اولویت قرار گرفتن طرح های نیمه تمام شد. 
وی در ادامه با اشاره به شرایط و ویژگی های منحصر بفرد قم از جمله وجود حرم كریمه اهل بیت (س)، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، اماكن متبركه و مردم متدین این شهر بیان كرد: انتظارهای آیات عظام و بزرگان از این شهر نیز متناسب با این جایگاه می باشد.
حسینی بوشهری با بیان اینكه گام های خوبی برای توسعه استان قم برداشته شده است گفت: البته هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی روند پیشرفت قم در بحث های عمرانی طی سال های اخیر را مورد توجه قرار داد و افزود: امیدواریم با از بین رفتن شرایط تحمیل شده بر مردم از سوی دشمنان و باز شدن دست دولت شاهد رشد همه جانبه در قم باشیم.

**آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه با تاكید بر جذب هنرمندان علاقه مند به اسلام و انقلاب گفت: افراد بسیاری در جامعه اسلامی به دنبال هنر دینی هستند كه نباید با تنگ‌ نظری ‌ها به این افراد دست رد بزنیم. 
وی در دیدار با مسئولان سازمان بسیج هنرمندان كشور و استان قم، افزود: این ظرفیت را ایجاد كنید تا هنرمندانی كه آمادگی و علاقه دارند تا هنر خود را قالب هنر دینی ارائه كنند، بتوانند و آنها را در این راه ترغیب و تشویق كنید.

**آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: كسانی كه از نرمش در برابر استكبار صحبت می كنند در اشتباه هستند و هیچ گاه نباید با استكبارگران نرمش داشته باشیم.
وی در گردهمایی «حوزه علمیه، مهد انقلاب» در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم، استكبار ستیزی را از اصول انقلاب اسلامی ذكر كرد كه امام راحل بوسیله آن توانست نقاب از چهره استكبار بردارد و افزود: اگر صحبت از نرمش كنیم استبكارگران در سلطه گری با شدت بیشتری گام بر می دارند و استكبار ستیزی یكی از شاخصه های انقلاب اسلامی است. 
آیت الله نوری همدانی بیان داشت: بر همه طلبه ها و روحانیان لازم است در مورد انقلاب از جهت های مختلف تفكر كنند و در تقویت و حمایت از آن گام بردارند و نیز اركان، هدف ها، ثمره ها و آسیب هایی كه ممكن است متوجه انقلاب باشد را بشناسند. 


**مدیر حوزه های علمیه سراسر كشور در همایش « حوزه علمیه، مهد انقلاب» در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه گفت: بقاء، دوام و استمرار نظام اسلامی به تلاش و انقلابی ماندن حوزه علمیه بستگی دارد و حوزه علمیه قم پشتوانه نظام است.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: تداوم روحیه انقلابی و بینش انقلابی در حوزه های علمیه مورد تاكید رهبر معظم انقلاب است و این مقوله به اندازه تربیت علمی و مسائل مدیریتی و سازمانی حوزه اهمیت دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اثرگذاری حوزه علمیه قم در انقلاب اظهار داشت: آن وسیله ای كه فكر، نیت و خواست امام (ره) را تحقق بخشید حوزه علمیه و طلبه های آن بودند و رهبر معظم انقلاب همواره از جایگاه رفیع مرجعیت و حوزه تمجید و تكریم می كنند.

** آزمون پذیرش داوطلبان در مقطع كارشناسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) جمعه 27 فروردین ماه جاری برگزار شد.
حجت الاسلام مهدی عباسی مدیر پذیرش موسسه امام خمینی (ره) در گفت و گو با ایرنا افزود: این آزمون بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با نظارت سازمان سنجش كشور برگزار شد و داوطلبانی كه بتوانند نمره قبولی را در این مرحله و امتحان شفاهی كسب كنند برای تحصیل در موسسه امام خمینی (ره) در سال تحصیلی 96-95 پذیرش می شوند.
وی بیان كرد: برادران و خواهران طلبه رسمی حوزه های علمیه جهت تحصیل در یكی از 13 رشته علوم انسانی در مقطع كارشناسی كه در موسسه امام خمینی(ره) تدریس می شود، می توانستند در این آزمون شركت كنند. 

**آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید از كم توجهی صدا و سیما به سخنرانی های مذهبی و پخش در ساعات نامناسب از رسانه ملی انتقاد كرد. 
وی در دیدار تعدادی از مبلغان حوزه علمیه قم افزود: متاسفانه صحبت های ارزنده از علمایی كه با انقلاب همراه هستند كه حاصل سال ها كسب علمشان است در پاسی از شب در شبكه های تلویزیون پخش می شود كه عموم مردم در حال استراحت می باشند، ولی فیلم هایی كه هیچ محتوایی برای مخاطب ندارند را در ساعاتی پخش می كنند كه بیننده زیادی دارند.

**رئیس مجلس خبرگان رهبری مهمترین وظیفه حوزویان را حفظ، حمایت و پشتیبانی از اسلام، نظام، رهبری و قوای سه گانه برشمرد.
آیت الله محمد یزدی در همایش بزرگ ولایتمداران در مسجد امام حسن عسكری(ع) منطقه پردیسان قم با اشاره به درایت فقاهتی رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له تسلط خاصی بر روی مباحث فقهی دارند و به عینه این را بارها شاهده بوده ام. 
وی ادامه داد: اعلم كسی است كه به آنچه مردم نیاز دارند و مسائل روز است مطلع و آگاه باشد، شخص ولی فقیه، باید اعلم در همه موارد باشد چون قرار است به عنوان حاكم جامعه اسلامی امر و نهی كند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار