کد خبر: ۲۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 11 April 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از شبستان،مهرنوش ابوالحسنی از شاعران جوان شیراز از ارایه و چاپ سه کتاب در سال 94 گفت: امسال کتاب ایران نامه 3 را منتشر می کنم. ایران نامه یک در مورد زندگی کوروش بود، ایران نامه 2 در مورد پسرهای کوروش و داریوش بود و ایران نامه 3 نیز زندگی خشایار شاه است. این سه کتاب به صورت اشعار حماسی است و در آنها سلسله هخامنشی معرفی شده است.

ابوالحسنی از رونمایی از کتاب شیراز همزمان با هفته شیراز خبر داد و افزود: 120 نماد شیراز از باغ ها، شخصیت ها، فرهنگ، مذهب و ادیبان شیراز به زبان شعر در این کتاب معرفی شدند. این کتاب که با هدف آشنایی توریست ها با شیراز نوشته شده، مشتمل بر 1200 بیت است که توسط معاونت فرهنگی شهرداری شیراز منتشر می شود.

وی سومین اثر خود در سال جدید را کتاب شهدا معرفی کرد و ادامه داد: وصیت نامه سرداران شهید فارس به صورت شعر حماسی در قالب کتابی اواخر امسال چاپ و منتشر می شود. هر سه کار جدیدم در امسال به صورت مثنوی حماسی ارایه خواهد شد.

این شاعر خاطرنشان کرد: تاکنون سه کتاب نوشته ام، ایران نامه یک و دو و همچنین محمد رسول الله (ص)، در کتاب محمد رسول الله (ص) زندگی پیامبر از تولد تا رحلت به شکل مثنوی حماسی بیان شده است. طبق گفته عالمان در طی دوره 1400 ساله کسی به شکل شعر حماسی زندگی پیامبر اکرم (ص) را ننوشته است.

وی که ترانه ای با عنوان جام جهانی سروده که توسط حامد فقیهی اجرا شده است، از رونمایی از ترانه دیگرش با عنوان مرز شناور خبر داد و اظهار داشت: این ترانه برای روز 10 اردیبهشت که روز خلیج فارس است، سروده شده است که توسط حامد فقیهی اجرا می شود و برای دومین بار در تالار حافظ شیراز رونمایی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار