مدیر کل آموزش وپرورش لرستان :
گودرزکریمی فر ،مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت :امتحانات نباید موجب اضطراب و نگرانی در بین دانش آموزان شودو با نزدیک شدن به ماههای پایانی سال تحصیلی 420هزار دانش آموز لرستانی خود را برای رقابت های امتحانات پایان سال آماده می کنند .
کد خبر: ۲۱۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 23 April 2016



به گزارش تابناک لرستان ،گودرزکریمی فر ،مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت :امتحانات نباید موجب اضطراب و نگرانی در بین دانش آموزان شود.

وی افزود: با نزدیک شدن به ماههای پایانی سال تحصیلی 420هزار دانش آموز لرستانی خود را برای رقابت های امتحانات پایان سال آماده می کنند .

این مسئول به برگزاری متمرکز امتحانات در پایه های نهم و سوم متوسطه اشاره کرد و گفت : امتحانات نباید بر محفوظات دانش آموزان تکیه داشته باشد، بلکه باید حیطه های مختلف شناختی دانش آموزان را ارزیابی کند .

کریمی فر عنوان کرد : امتحانات نباید موجب ایجاد اضطراب و نگرانی در بین دانش آموزان، والدین و حتی معلمین شود ونباید به گونه ای جلوه داده شود که باعث تقویت تلقی از امتحان به عنوان هدف گردد. کریمی فر امتحان را ابزاری مهم برای سنجش یادگیری دانش آموزان برشمرد و افزود : امتحانات نباید موجب ایجاد رقابت های ناسالم و حسادت آمیز در بین دانش آموزان، به جای تعمیم روح تعاون و همکاری برای دستیابی به اهداف آموزشی گردد.

وی بیان کرد : سنجش و ارزشیابی در آموزش و پرورش را می توان به عنوان وسیله ای برای گرد آوری یک رشته اطلاعات منظم، درباره ویژگی های رفتار، نگرش، علایق، توانایی ها و اعتقادات آدمی دانست و اطلاعاتی که از این طریق گرد آوری می شوند، پایه و اساس یک سلسله تصمیم گیری های خاص است.

کریمی فر مقصود اصلی از این جمع آوری اطلاعات را «شناخت فرد» برشمرد و تصریح کرد : منظور از شناخت فرد یعنی توصیف کامل و جامع او به گونه ای که بتوان درباره ویژگی های جسمانی و روانی او اطلاعات مناسب و دقیقی فراهم کرد.

مدیر کل آموزش وپرورش لرستان خاطر نشن کرد : هر اندازه اطلاعات گردآوری شده منظم تر، مناسب تر، و دقیق ترباشد، دست اندر کاران تعلیم و تربیت بهتر می توانند به فرد کمک کنند تا بتواند درک درستی از خود پیدا کند، مسایل خویش را بشناسد، تصمیمات درست و شایسته بگیرد و راه حل مناسبی را برای مشکلاتش پیدا کند.

گودرزکریمی فر در پایان سخنان خود یادآور شد : بیش از 160هزار دانش آموز در دوره ابتدایی ، 69هزار دانش آموز در دوره اول متوسطه و 50هزار دانش آموز در دوره دوم متوسطه وجود دارد که باید برای موفقیت بیشتر و بهتر آنان در امتحانات برنامه ریزی کرد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار