معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز گفت: مستندهایی درباره فرهنگ و هنر شیراز از دو شبکه «زد دی اف» آلمان و «آرته» فرانسه پخش می‌شود.
کد خبر: ۲۲۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 28 April 2016

همتی گفت:گروهی مستندساز به همراه آقای اوکر از دو شبکه «زد دی اف» آلمان و «آرته» فرانسه 57 دقیقه مستند از اماکن دیدنی شیراز تولید و در این شبکه‌ها پخش می‌کنند تا شهر شیراز بار دیگر توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و آثار زیبای خود را از طریق این شبکه‌ها به مردم جهان معرفی کند.

معاون شهردار شیراز ابراز داشت: با توجه به آن‌که گردشگری در شمار صنعت‌های پردرآمد است این رویداد می‌تواند در راستای رونق‌بخشی به اقتصاد شیراز نیز باشد.

وی متذکر شد: تاثیر این امور فرهنگی در معرفی شهر شیراز بسیار ارزشمند است و علاقمندی گردشگران خارجی را در آستانه هفته شیراز افزون می‌کند که گردش مالی صنعت گردشگری بسیار بیشتر از خودروسازی و ... است چنانکه در اقتصاد هنر که با آن مرتبط است گاه تابلویی با چند صد هزار تومان هزینه به ارزش چند میلیارد دلار در حراج کریستی به فروش می‌رسد ضمن این که بنا به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بیان ارزش‌ها به زبان هنر، دیپلماسی هنر گاه نفوذی بیش از فعالیت‌های سیاسی دارد.

همتی در پایان ضمن قدردانی از میراث فرهنگی و اسناد گفت: این هم‌افزایی بین دستگاه‌ها از حلقه‌های مفقوده بود که در این برنامه محقق شد و به طور قطع اگر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی با هماهنگی حرکت کنند نتایج بسیار بزرگ‌تری از این طریق محقق می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار