نقاش شهیر آلمانی آثار خود را در آرامگاه حافظیه ارایه خواهد کرد.
کد خبر: ۲۲۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ 28 April 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز گفت: گونتر اوکر نقاش مشهور آلمانی که از طریق اشعار گوته شاعر نام آور آلمانی، با حافظ آشنا شده است در 2 سال اخیر 42 اثر هنری برگرفته از مضامین اشعار حافظ خلق کرده که این آثار دوازدهم اردیبهشت، در آستانه هفته شیراز در حافظیه رونمایی می شود.
مجید ملانوروزی افزود: این نقاش نامدار آلمانی در سال 2014 مشهور ترین و بزرگترین هنرمند آلمان شناخته شد و جز 100 هنرمند معروف جهان است.
معاون فرهنگی شهرداری شیراز هم گفت: در زمان برگزاری رونمایی از آثار نقاش شهیر آلمانی، 2 شبکه تلویزیونی از آلمان و فرانسه نیز در شیراز حضور می یابند و یک مستند 55 دقیقه ای از زیبایی ها و فرهنگ شیراز تهیه و در شبکه های اروپایی پخش خواهد شد.
همتی بوشهری افزود: در مراسم رونمایی از این آثار فاخر هنری که هر کدام در اروپا حدود یک تا 2 میلیون دلار ارزش دارد مسئولان حوزه های هنری کشور آلمان و مسئولانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور خواهند داشت.
از 13 اردیبهشت ماه نیز به مدت یک ماه آثار هنری این هنرمند 87 ساله آلمانی در موزه تار و پود مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برای بازدید علاقه مندان ارایه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار