رئیس شبکه بهداشت و درمان قائم‌شهر
رئیس شبکه بهداشت و درمان قائم‌شهر گفت: حذف استرس موجب رونق فکرهای مولد توسعه می‌شود.
کد خبر: ۲۲۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 02 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمود صفری‌خطیر در همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌‌ای در قائم شهر با بیان اینکه شعار جهانی امسال بهداشت حرفه‌ای، استرس و چالش همگانی است، اظهار کرد: معضل استرس تمام دنیا را درگیر کرد و نشان از بحرانی بودن این موضوع دارد.

وی تصریح کرد: استرس بر تمامی گروه‌های صنایع از کارفرما تا کارگر فشار فراوانی وارد می‌کند و این استرس رو به افزایش است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قائم شهر خاطرنشان کرد: افزایش توقع و انتظار مردم برای رشد، پیشرفت، رقابت و امنیت شغلی موجب شده تا فکرهایی که باید به سمت تولید و توسعه حرکت کنند را به سمت رکود و افسردگی بکشاند.

صفری افزود: با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان بر چالش استرس پیروز شد و با حذف آن فکرهای مولد را برای توسعه تولید به کار گرفت.

سیدامیررضا مظفری، متخصص طب کار و کارشناس شغلی مدیریت درمان مازندران نیز در ادامه به بررسی نشانه‌های استرس شغلی پرداخت و گفت: کارگران باید از لحاظ روان شناختی، جسمی و رفتاری مورد بررسی قرار گیرند.

وی زخم معده، سندروم روده تحریک پذیر و افزایش فشارخون را از جمله بیماری‌هایی اعلام کرد که ارتباط نزدیکی با استرس‌های شغلی دارند که حذف این مورد، عامل پیشگیری مهمی در این بیماری‌ها است.

این متخصص طب کار و کارشناس شغلی مدیریت درمان مازندران، کاهش حجم کاری، به روزرسانی مهارت‌ها، جلب توجه دیگران به ارزش کاری خود، آموزش فناوری جدید، احترام به دیگران بی‌توجه به مقام آنان و پذیرش عوامل استرس‌زای مشاغل پیش از پذیرش آن شغل را از مهم‌ترین راه‌های ایجاد آرامش در محیط کار دانست.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار