مراسم تحلیف و جشن ورود به حرفه مهندسان پذیرفته شده در آزمون مرداد ماه 94 امروز( 13 اردیبهشت )،در پردیس سینمایی کاپری برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۹ 03 May 2016
در این آیین با شکوه که با حضور هیات مدیره سازمان، رییس و اعضای شورای انتظامی، مدیر کل راه و شهرسازی و جمعی از مدیران شهری اجرا شد رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ضمن خیر مقدم با اشاره به اهداف برگزاری چنین مراسمی اظهار کرد: رسالت مهندسی مسووليتي است كه بايد آن را به طور عميق درك كرد و از طريق آموزش هاي مختلف آن را تقويت كرد.
 سید مجتبی موسوی افزود:  با حركت به سمت رعايت مقررات ملي ساختمان، ضمن رعايت حقوق شهروندي، حس اعتماد مردم را به مهندسان به بالاترين سطح خواهيم رساند.  

وی تاکید کرد : مسکن ایمن جز لا ینفک حقوق شهروندی است و وظیفه مهندسان در تحقق این حق شهروندی بسیار مهم است.
  رییس نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد:  معمولا یک ساختمان حاصل دسترنج و تلاش یک خانواده است و در واقع ثروتی بین نسلی است و مهندسان ما باید تلاش کنند ساختمان با حداکثر کارایی لازم و با بهترین نحو ساخته شود

.  موسوی با اشاره به مشکلات صنعت ساختمان افزود: آنچه که ما در حال حاضر با آن روبرو هستیم، عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در کار مهندسی است و باید برنامه ریزی کنیم که ظرفیت کار در حوزه مهندسی افزایش یابد

. موسوی در همین رابطه اظهار کرد:  هیات مدیره سازمان با تعاملاتی که با نهادهایی همچون شهرداری ها، شهرک های صنعتی، راه و شهرسازی،شرکت توزیع نیروی  برق برقرار کرده است در حال برنامه ریزی برای ورود خدمات مهندسی به آن حوزه هاست.

در ادامه این مراسم مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان با ایراد سخنانی گفت: مهندسان بعنوان مهمترين سرمايه هاي اجتماعي مي توانند نوسازي و توسعه و آباداني كشور را در سطح ملي رقم بزنند و امكان رقابت پذيري با آخرين فناوري هاي روز دنيا را فراهم كنند.

ابراهيم مبارك قدم با بيان اينكه در حرفه مهندسي با سه نوع رفتار و اخلاق مواجه هستيم، افزود: يك نوع رفتار مربوط به تصميمات فني مهندسان و نوع دوم شامل اخلاق حرفه اي مهندسان با ساير همكاران، مديران، كارمندان و كارگران است و  اخلاق اجتماعي مهندسان و تعهداتي كه يك مهندس نسبت به صاحب كار و افراد جامعه و كشورش را دارد سومین بخش از اخلاق حرفه اي مهندسان بيان كرد.
 وی همچنين يادآورشد: حفظ ايمني، تعهد به حفظ سلامت شهروندان و مسووليت نسبت به حفظ محيط زيست از ديگر نكات مورد توجه در اخلاق حرفه اي مهندسان است. 


مبارك قدم اضافه كرد: مهندسان بايد توجه داشته باشند كه كار يك مهندس با گرفتن مدرك تمام نمي شود بلكه مهندسان جوان بايد همواره به دنبال يادگيري، تحقيق و به روز كردن دانش خود باشند. 

سخنران دیگر این مراسم رییس شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان گلستان بود که با بیان سخنانی اظهارکرد: مهندسانی که به بازار کار وارد می شوند باید با قوانین آشنایی کامل داشته باشند. 

حسین رضوی افزود: متاسفانه بسیاری از پرونده ها و شکایت ها ناشی از عدم اطلاع مهندسان از آیین نامه ها و قانون است به همین دلیل باید آموزش های لازم داده شود.

 وی با تقدیر از برنامه های هیات مدیره سازمان در بحث آموزش تاکید کرد : مهندسی که به عنوان ناظر،  طراح یا مجری انتخاب می شود باید به خوبی وظایف خود را انجام دهد و تعهدات مادی و معنوی را به مرحله عمل رساند.

 رییس شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت:  باید به سمتی حرکت کنیم که اعتماد جامعه به مهندسین افزایش یابد.

در پايان اين مراسم  علی یزدانی نماینده قوه قضاییه در شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بعد از بیان مباحث لازم مراسم تحلیف را اجرا  و بیش از  100 نفر از مهندسان قبول شده در آزمون ورود به حرفه مهندسي مرداد ماه سال 94 ، در جهت دريافت پروانه اشتغال به كار مهندسي، سوگند ياد كردند
.
سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گلستان در حال حاضر داراي بيش از هشت هزار عضو است كه حدود چهار هزار نفر از آنان داراي صلاحيت حرفه اي و پروانه اشتغال به كار هستند

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار