رییس سازمان نوسازی مدارس کشور
رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: 10 درصد مدارس کشور، دو نوبته است.
کد خبر: ۲۲۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 07 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، مرتضی رئیسی در آیین تجلیل از فرهنگیان شهرستان چالوس که در سینما جهان نمای این شهر برگزار شد با بیان اینکه معلمان رکن اصلی آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: معلم محور اصلی دست یابی به سند تحول آموزش و پرورش و مسیر تعالی کشور مطابق با استانداردهای جهانی و آرمان های انقلاب است.

وی افزود: دانش آموزان نزد معلمان به عنوان امانت هستند و همه خانواده ها و کشور تلاششان در جهت تعالی آنها است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور تصریح كرد: آنچه که در سند تحول آموزش و پرورش ذکر شده است باید دنبال حیات طیبه برای آینده سازان و بهترین های کشور كه همان دانش آموزان هستند بود.

رئیسی با تاكید بر اینكه وظیفه نظام جمهوری اسلامی رسیدگی به وضعیت معلمان است، خاطرنشان كرد: باید شان معلمان رعایت شود و در این مورد همه تلاش وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان و نمایندگان مجلس در دوره نهم بر این بوده است كه شرایط مساعدی برای آموزش و پرورش ایجاد كنند.

وی با بیان اینكه آموزش و پرورش مطلوب دارای مولفه های مختلفی است كه مهم ترین آن معلم است یادآور شد: محتوای آموزشی، تامین فضا و تجهیزات و نیز سخت افزاری از دیگر لوازم مورد نیاز و مولفه های آموزش و پرورش مطلوب است.

معاون وزیر آموزش و پرورش متذكر شد: سرمایه گذاری در سایر مولفه ها از جمله فضاهای آموزشی نیز باید صورت گیرد تا به آموزش و پرورش مطلوب دست یافت.

رئیسی با اشاره به نقش مهم و سازنده مردم و خیرین در این راستا، گفت: جنبه واقعی مشاركتمردم و خیرین مدرسه یار، امروز در آموزش و پرورش كشور است كه به طور عینی نیز مشهود است .

وی با بیان اینكه تعامل خوبی دولت و مجلس در جهت رفع مشكلات فرهنگیان وجود دارد،افزود: دولت و مجلس شورای اسلامی كمك می كنند تا مطالبات فرهنگیان و معلمان به نحو شایسته و درستی عملیاتی شود و در چارچوب امكانات دولت و مجلس كمك خواهد شد تا معلمان صاحب امكانات مطلوب شوند.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینكه تا پیش از انقلاب اسلامی وضعیت مدارس كشور بسیار نامطلوب بود اظهار كرد: جمهوری اسلامی امكانات آموزشی را به اقصی نقاط كشور رسانده است.

رئیسی با بیان اینكه در حال حاضر 95 هزار مدرسه در اختیار دانش آموزان كشور قرار دارد كه 10 درصد دو نوبته است، ادامه داد: تعداد 500 هزار كلاس درسپس از پیروزی انقلاب اسلامی در كشور احداث شد.

وی تصریح كرد: هر چند در تجهیز و امكانات آموزشی در كشور با استانداردها فاصله داریم ولی همه تلاش ما بر این است در راه اجرای عدالت آموزشیبهترین امكانات آموزشی در كل كشور گسترانده شود.

رئیسی در پایان گفت: طی برنامه ششم توسعه كه دولت لایحه داده است امید است احكامی به تصویب برسد كه از نظر ایمنی، مدارس ما به سطح قابل قبولی برسد و مدارس تخریبی نیز نوسازی شود و معیشت فرهنگیان نیز در خور شان آنها باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار