آیت الله ایمانی گفت:فارس با تمام امکانات اردیبهشت‌ماه به استقبال رییس‌جمهور و هیئت دولت می‌رود و شانزدهمین سفر استانی رییس‌جمهور به شیراز فرصت مغتنمی است تا ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و نیازهای کلان این استان با حضور هیئت دولت بررسی شود.
کد خبر: ۲۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۸ 18 April 2015

به گزارش تابناک فارس و به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس و امام‌جمعه شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در نخستین نشست صمیمی مسئولان ارشد فارس در سال جاری که در نهاد نماینده ولی‌فقیه در این استان برگزار شد با اشاره به نام‌گذاری سال و سفر قریب‌الوقوع رییس‌جمهور و هیئت دولت به فارس اظهار داشت: فارس با تمام امکانات اردیبهشت‌ماه به استقبال رییس‌جمهور و هیئت دولت می‌رود و شانزدهمین سفر استانی رییس‌جمهور به شیراز فرصت مغتنمی است تا ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و نیازهای کلان این استان با حضور هیئت دولت بررسی شود.

امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: در این سفر باید مسائل کلان این استان به‌ویژه توانمندی‌ها و مشکلات فارس ازجمله اشتغال، صنعت، کشاورزی، خشک‌سالی، قطب الکترونیک و پزشکی بودن این استان، گردشگری و مشکلات دریاچه‌ها و تالاب‌های منطقه مطرح شود.

آیت‌الله ایمانی الحاق استان فارس به آب‌های خلیج‌فارس را از دیگر مسائل مهم و ضروری برای پیگیری بیان کرد و از تمام مسئولان این استان خواست با اتحاد و همدلی طوری برنامه‌ریزی کنند تا از این سفر نهایت بهره‌برداری اقتصادی و عمرانی برای این استان صورت گیرد.

استاندار فارس نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه تاکنون 30 جلسه با مسئولان این استان، نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت گرفته‌شده است گفت: در این سفر باید مصوباتی که پیش‌از این در مورد این استان تصویب‌شده و تاکنون اجرایی نشده مطرح شود.

محمد احمدی افزود: مسائل کلان این استان ازجمله آزادراه شیراز - اصفهان، خطوط ریلی، مطرح‌شدن دانشگاه شیراز به‌عنوان دانشگاه بین‌المللی باید با هماهنگی لازم تمام مسئولان و دستگاه‌ها پیگیری شود.

استاندار فارس افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی این استان باید با اتحاد و همدلی زمینه را برای استقبال از سفر هیئت دولت به فارس فراهم کنند تا بتوان از این فرصت مهم برای پیشبرد این استان نهایت استفاده را کرد.

احمدی گفت: جمع‌بندی سفر رییس‌جمهور در پایان در جلسه شورای اداری این استان به‌صورت شفاف اعلام خواهد شد.

در پایان این جلسه نامه‌ای با امضای مشترک آیت‌الله ایمانی، استاندار فارس و مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی این استان برای ارسال به محضر رهبر معظم انقلاب تنظیم شد.

در این نامه خطاب به رهبر فرزانه انقلاب آمده است: پیامتان را در قالب شعار سال 1394 «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» با دل و جان شنیدیم و ضمن تقدیر از بیانات و منویات فاخر و ارزشمند آن ولیّ فقیه و تأکید بر حفظ وحدت و همدلی و همکاری گسترده، ما مسئولان و نمایندگان مردم استان فارس هدایت‌های داهیانه رهبری را نصب‌العین خود قرار داده و بر این اعتقاد و باوریم که سومین حرم اهل‌بیت (ع) شایسته رشد و توسعه همه‌جانبه به‌ویژه در امور فرهنگی و مذهبی است.

در این نامه اضافه شده است: ما معتقدیم که می‌توان با همدلی و حفظ وحدت به اهداف مترقی نظام اسلامی که همان «پیشرفت اقتصادی»، «اقتدار و عزت منطقه‌ای و بین‌المللی»، «جهش‌های علمی به معنای واقعی»، «عدالت قضایی و اقتصادی» و «ایمان و معنویت» را به منصه ظهور برسانیم.

در ادامه این نامه مشترک تصریح شده است: ضمن لبیک مجدد به‌فرمان حضرت‌عالی و در آستانه سفر ریاست جمهور به استان پهناور فارس، آمادگی کامل خود را برای تحقق آن اعلام می‌داریم و با در پیش بودن دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، در مقابله با شیطنت‌های احتمالی بدخواهان نظام اسلامی در ایجاد فضایی ناامن و ساختارشکنانه، با حفظ اعتدال و در مسیر قانون و قانون‌مندی بیش‌ازپیش ایستادگی خواهیم کرد و همگان را به حفظ امنیت و ایجاد فضای سالم سیاسی توأم با آرامش دعوت کرده و با استفاده از تمام ظرفیت موجود و به نمایش گذاشتن شعار «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» در سفر ریاست جمهوری طلایه‌دار شعار سال خواهیم بود.

در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: با تألیف قلوب، بسیج تمام امکانات و مبارزه با موانع رشد و بهره‌مندی از سرمایه عظیم نیروی انسانی متعهد و متخصص، به نیل به اهداف رهبر معظم انقلاب خواهیم پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار