کد خبر: ۲۷۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 09 August 2016
به گزارش تابناک لرستان به نقل از همشهری لرستان ؛پروژه آبشار جهادگران به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین آبشارهای درون شهری کشور در شهر خرم آباد تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
شهردار خرم‌آباد  با اعلام این خبر افزود: آبشار جهاد گران دارای ارتفاع 45 متر و عرض 150 متر به دلیل فاصله حدود 40 متری با رودخانه و قرارگیری در مکان صخره مانندی در محدوده شهر فضای مناسبی برای جذب گردشگر ایجاد خواهد کرد.«یحیی عیدی بیرانوند» گفت: این آبشار دارای حوضچه 2 هزار و 500 متر مکعبی است که برای ذخیره آب ساخته شده و در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

تکمیل طرح در گرو تأمین اعتبار
 این مسئول شهرداری خرم آباد افزود: برای بهره‌برداری کامل از این طرح گردشگری به اعتباری بیش از یک میلیارد تومان نیازمند هستیم. وی ادامه داد: تاکنون نیز حدود 300 میلیون تومان برای ساخت آن هزینه شده است. شهردار خرم‌آباد ادامه داد: این پروژه به یکی از زیباترین آبشارهای درون شهری کشور تبدیل خواهد شد، چرا که ساخت چنین آبشاری با ارتفاع 45 متر به ندرت دیده می‌شود. وی بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به قرارگیری این آبشار در درون شهر خرم‌آباد، نزدیکی به گردشگاه کیو و پل جهادگران و تپه شهدا می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگر ایفا کند.

تلاش برای رفع مشکلات مناطق کمتر برخوردار
عیدی بیرانوند در ادامه با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: این آبشار در نزدیکی منطقه محروم فلک الدین قرار دارد و تکمیل آن می‌تواند کمک زیادی به استفاده مردم این منطقه از امکانات گردشگری و برطرف شدن برخی از نیازهای آن‌ها کند.
وی افزود: به هر حال اگر خواهان ماندگاری گردشگران در شهر خرم‌آباد هستیم باید تعداد جاذبه‌های گردشگری دست‌ساز در این شهر افزایش یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار