کد خبر: ۲۸۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 03 September 2016


به گزارش تابناک لرستان به نقل از خبرگزاری خانه ملت،رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است در لایحه برنامه ششم توسعه به صورت قوی و کارشناسانه به عرصه تعیلم و تربیت توجه نشده است.


محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت جایگاه آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه را نامناسب دانست و گفت: متاسفانه در برنامه ششم به صورت قوی و کارشناسانه به عرصه تعیلم و تربیت توجه نشده است از این رو در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تلاش شد تا موضوعات مهم این حوزه برای گنجانده شدن در برنامه بررسی شود.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در متن برنامه ششم توسعه صرفا به یک موضوع در حوزه آموزش و پرورش اشاره شده بود، اظهار کرد: مسئولان اعتقاد دارند اگر برخی از موضوعات در برنامه‌های گذشته ذکر شده لذا نیاز به تکرار مجدد نیست، البته در این میان سعی شده احکام کمتری در برنامه ششم توسعه ارائه شود تا راحت‌تر به تصویب برسد.

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نشست‌های مختلفی با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، به منظور بررسی نیازهای عرصه تعلیم و تربیت برگزار شد، ادامه داد: تلاش شد تا موضوعاتی مانند افزایش جایگاه منزلت فرهنگیان، معیشت معلمان و غیره در برنامه گنجاده شود که البته باید منتظر تصویب نهایی بود.

بیرانوندی تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان معتقد هستند تنوع موجود در عناوین مدارس آسیب‌زا است از این رو پیشنهاد شده تا پایان برنامه ششم سهم انواع مدارس مانند شاهد، تیزهوشان و غیره کاهش یابد و در مقابل با ارتقاء سطح کیفی آموزشگاه‌ها، نگرانی خانواده‌ها در خصوص محل تحصیل فرزندانشان برطرف شود.

وی افزود: امیدواریم با ارتقاء سطح کیفی مدارس، همه دانش آموزان بدون دغدغه و با هرمیزان بهره هوشی به تحصیل بپردازند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عرصه تعلیم و تربیت یکی از حساس‌ترین بخش‌های یک جامعه است از این رو ضرورت دارد با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب زمینه رشد و تعالی آینده‌سازان این سرزمین را فراهم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار