فارس از برگزاری نخستین انتخابات هیأت مدیره کانون موسیقی در شهرستان آبیک گزارش می‌دهد.
کد خبر: ۲۹۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴ 10 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، از 40 سال پیش تاکنون افرادی همچون زنده یاد استاد محمدناظم رمضانی‌زیارانی در رشته ویلن در هنر موسیقی شهرستان آبیک فعالیت چشمگیری داشته است.

همزمان با رمضانی‌زیارانی، استاد غلامرضا آبیاری در رشته ویلن، ملک بابایی در رشته آواز و ردیف‌های آوازی، محمدصادق ربانی در رشته تار و سه‌تار، احمد وحیدی در رشته پیانو، نادر شعاعی در رشته آواز ایرانی و تقی محرابی در رشته سنتور در شهرستان آبیک فعالیت می‌کردند.

از سال 88 تا امسال، کانون موسیقی با هدف پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک آغاز به کار کرد که امسال برای نخستین بار، انتخابات هیأت مدیره کانون موسیقی در این شهرستان با حضور 120 هنرمند برگزار شد.

رئیس هیأت مدیره کانون موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان آبیک اظهار کرد: طی هفت سال فعالیت در کانون موسیقی این شهرستان حدود 200 هنرجو در رشته‌های تار، سه‌تار، دف، تنبک، سنتور، نی، آواز، پیانو، ویلن، کمانچه و موسیقی کودک از آموزش‌های لازم بهره‌مند می‌شوند.

جواد بابایی افزود: طی این مدت بیش از 30 کنسرت هنرجویی و بیش از 10 برنامه موسیقی و هنری در قالب یادمان‌های اساتیدی همچون استاد بنان، رمضانی‌زیارانی و همایون‌خرم برگزار شده است.

به گزارش فارس، در سال 90 گروه موسیقی مهر شهرستان آبیک در جشنواره موسیقی استان قزوین به عنوان گروه برتر معرفی شده که به سرپرستی آرش مشهودی، خوانندگی جواد بابایی و نوازندگان پیمان بابایی، پوریا بابایی، امین تکدهقان، سینا مشفقی، آرش مشهودی و محسن عبادتی به اجرا در آمده بود.

رئیس هیأت مدیره کانون موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک با اشاره به ساماندهی 32 ارکست موسیقی طی هفت  سال اخیر در این شهرستان گفت: پس از تشکیل پرونده و معرفی به ادارات مربوطه برای ارکست‌ها کارت هنری عضویت صادر شده و مجاز به فعالیت هنری ارزنده شده‌اند.

بابایی افزود: یک هفته پیش دستورالعمل از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مبنی بر برگزاری انتخابات و تشکیل هیأت ابلاغ شد که این انتخابات با حضور حدود 120 نفر در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی شهرستان آبیک برگزار شد.

وی ادامه داد: با برگزاری انتخابات آرش مشهودی، پیمان بابایی، امیرحسین نوروزی، کریم میرزایی و جواد بابایی با کسب آرای لازم به عنوان هیأت مدیره کانون موسیقی تعیین شدند.

این مسؤول ادامه داد: اساتید پیشکسوت موسیقی شهرستان آبیک به عنوان شورای عالی موسیقی این شهرستان، نظارت بر فعالیت هیأت مدیره کانون موسیقی را بر عهده دارند.

رئیس هیأت مدیره کانون موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک اضافه کرد: با برگزاری انتخابات، اعضای هیأت مدیره موسیقی به مدت دو سال تعیین شدند.

بابایی خاطرنشان کرد: هیأت مدیره کانون موسیقی شهرستان آبیک با هدف ارتقای کیفی‌سازی برنامه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف موسیقی و تشکیل گروه‌های طی دو سال تعیین شده و به فعالیت می‌پردازند.

وی اذعان کرد: با تشکیل هیأت مدیره و مشورت و هم‌اندیشی، اعضای این هیأت فعالیت‌ها را با احساس امنیت بیشتری از نظر اجتماعی، هنری و علمی انجام می‌دهند.

این مسؤول خواستار حمایت معنوی و اجتماعی و اجازه فعالیت و شناساندن موسیقی از سوی مسؤولان شهرستان آبیک به انجمن موسیقی تأکید کرد و افزود: این کانون به حمایت اقتصادی و مالی و تجهیزات آموزشی و اجرای برنامه‌های مختلف نیازمند است.

این گزارش حاکی است، کانون موسیقی شهرستان آبیک در تلاش است موسیقی فاخر را در این شهرستان ترویج دهد.

رئیس هیأت مدیره کانون موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در خصوص ویژگی‌های موسیقی فاخر گفت: موسیقی فاخر، موسیقی است که پیشینه و اصالت دارد و انسان را به نقطه نهایی کمال، انسانیت، درستی و صداقت برساند.

بابایی افزود: اساتید توانمند و بسیاری برای موسیقی فاخر استخوان خرد کرده‌اند؛ بنابراین در موسیقی فاخر باید هدف انسانی دنبال شده و بتواند به افراد جامعه کمک شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار