به منظور استفاده از ظرفیت عظیم جامعه ورزشی در رسیدن به اهداف زیست محیطی؛
ا حضور مهندس فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان و دکتر عزیز پور مدیر کل ورزش و جوانان استان تفاهم نامه همکاری میان دو دستگاه به امضاء رسید.
کد خبر: ۲۹۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 11 September 2016

به گزارش تابناک لرستان ،با حضور مهندس فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان و دکتر عزیز پور مدیر کل ورزش و جوانان استان تفاهم نامه همکاری میان دو دستگاه به امضاء رسید.

بهمن بیرانوند رییس آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست در این خصوص به خبرنگاران گفت: با توجه همگانی بودن ماهیت وظیفه حفاظت از محیط زیست، موضوع اصل پنجاهم قانون اساسی، به استناد منویات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ محیط زیست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل عظیم جامعه ورزشی در رسیدن به اهداف زیست محیطی، جلسه امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین ورزش و جوانان و محیط زیست لرستان با حضور مدیران و کارشناسان دو دستگاه در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار گردرید.

گفتنی است که در این جلسه ابتدا علی یاور  عزیزپور مدیرکل اداره ورزش وجوانان ضمن بیان اهمیت و جایگاه محیط زیست در سلامتی و نشاط افراد و جامعه، نقش ورزشکاران و هیأت های ورزشی را در جهت حفاظت از محیط زیست بسیار مهم دانست  و حمایت همه جانبه خود و جامعه ورزشی را در جهت دستیابی به این مهم تاکید کرد .

همچنین فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان نیز در این جلسه با شاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و جایگاه محیط زیست و قرار گرفتن موضوع محیط زیست در اولویت کاری مسئولین ، ضمن بیان ضرورت و نقش والای آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی در سطح جامعه بویژه ورزشکاران بعنوان یکی از گروههای مخاطب اثرگذار جامعه، خواستار همراهی و همکاری این قشر عظیم و مهم در جهت حفاظت از محیط زیست شدند.

 فتحی بیرانوند در ادامه به بیان مشکلات و چالش های زیست محیطی موجود از جمله تغییر اقلیم آب و هوایی و ازبین رفتن جنگل های زاگرس بعنوان ریه های تنفسی مناطق زاگرس نشین پرداختند.

همچنین در ادامه این نشست دکتر عزیزپور از انتخاب و معرفی گونه کمیاب و اندمیک سمندر لرستانی بعنوان نماد ورزش و جوانان استان نام بردند.

در پایان نشست نیز تفاهم نامه همکاری میان دودستگاه به امضای طرفین رسید.

شایان ذکر است از جمله موادی که در این تفاهم نامه همکاری مطرح شده است می توان به تشکیل کمیته محیط زیست و توسعه پایدار با حضور نمایندگاه دو دستگاه، شناسایی ومعرفی افراد واجد شرایط از جامعه ورزش وجوانان به عنوان سفیران حافظ محیط زیست، برگزاری جشنواره ها، همایش ها، سمینارها، کارگاه ها ونمایشگاه های تخصصی در زمینه های ورزش، جوانان ومحیط زیست ، برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی زیست محیطی ویژه کارکنان و هیأت های ورزشی استان ، مشارکت در اجرای برنامه های ویژه مناسبات زیست محیطی، اختصاص بخشی از فضای ورزشگاه ها برای درج پیام های آموزشی حفاظت از محیط زیست ، تهیه بسته های آموزشی – فرهنگی زیست محیطی و... اشاره کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار