ساخت نزدیک به ده فضای ورزشی در مرکز شهر بدره و عدم اختصاص اماکن مناسب در روستاهای متعدد بخش هندمینی سرانه ورزشی دراین بخش را به کمتراز 10 سانتی متر تقلیل داده است که می طلبد دراین مورد اهتمام بیشتری صورت گیرد.
کد خبر: ۳۲۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴ 01 November 2016

تابناک ایلام::نهاد های متعددی در توسعه و گسترش ورزش مخصوصا دربین نوجوانان و جوانان فعالیت می کنندکه می طلبد دراین کار با هماهنگی و دقت بیشتری عمل نمایند تا از موازی کاری در ساخت فضاهای ورزشی جلوگیری شود .نهاد هایی مانند سپاه پاسداران و آموزش و پرورش درکنار اداره ورزش وجوانان بهمراه بخش خصوصی تلاشگران این عرصه اند که گاهی بدون هماهنگی و برنامه ریزی باعث ناکارآمدی فضاهای ورزشی می شوند.
ساخت نزدیک به ده فضای ورزشی در مرکز شهر بدره و عدم اختصاص اماکن مناسب در روستاهای متعدد بخش هندمینی سرانه ورزشی دراین بخش را به کمتراز 10 سانتی متر تقلیل داده است که می طلبد دراین مورد اهتمام بیشتری صورت گیرد.
رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان بدره دراین زمینه به خبرنگارتابناک گفت: سرانه موجود ورزشی شهرستان به ازای هر نفر 60 سانتی متر است واین میزان در بخش هندمینی به کمتر از 10 سانتی متر می رسدکه البته در مقایسه با میانگین کشوری پایین بوده و نیازمند توسعه است .
رحم خدا شیخ محمدی گفت : تعداد ورزشکاران دائمی و دارای کارت بیمه ورزشی حدود 1000 نفر است که در رشته های فوتبال ، کشتی ، والیبال ،هند بال و ورزش های رزمی فعالیت می کنند و حدود دوهزار و پانصد نفر نیز به صورت غیر سازمان یافته و فصلی به فعالیت های ورزشی مشغولند.
وی گفت : چهار سالن ورزشی به انضمام یک زمین چمن فوتبال میزبان ورزشکاران شهرستان در نقاط مختلف است که با توجه به پراکنش وتوزیع جمعیت ، سرانه ورزشی در بخش هندمینی با حدود 10 سانتی متر به ازای هر نفر ، نیازمند توسعه و بهبود بیشتری است .
رییس اداره ورزش وجوانان بدره خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر نهاد ها یی که با این اداره فعالیت کاری موازی دارند شد و اظهار کرد :بخش خصوصی و اداراتی که در امر ورزش فعالیت دارند باید با هماهنگی و کسب نظرات کارشناسان این اداره اقدام به ساخت فضاها یا انجام فعالیت نمایند تا بتوان بازدهی و عملکرد بهتری را شاهد بود.
وی با اشاره به نقش ورزش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت : نوجوانان و جوانان بدره ،همانند سایر ورزشکاران استان ، دارای استعدادو توانایی بالقوه در رشته های مختلف ورزشی هستندکه لازم است با استعدادیابی و توان سنجی مناسب ،راه را برای موفقیت این ورزشکاران هموار نمود.توجه به بودجه و سرانه های ورزشی می تواند ضمن کسب رتبه های مختلف ورزشی ، نقش بسیار مهمی در پیشگیری ازآسیب های اجتماعی داشته باشد.
رییس اداره ورزش وجوانان بدره نبود خوابگاه مستقل ومناسب برای ورزشکاران را جزومهمترین مشکلات این بخش خواند.چرا که به خاطر عدم وجود فضای اسکان ، امکان میزبانی رقابت ها و حضور ورزشکاران دراین شهرستان وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار