در سایه سکوت مسئولان به قطع اعتراض آمیز درختان میوه
سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در اجرای پیشبرد برنامه های هدفمند خود، پنج ماه زودتر به فکر تامین مایحتاج مردم شد.
کد خبر: ۳۲۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 03 November 2016
به گزارش تابناک اردبیل، اصغر پرتوی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در جلسه ستاد تنظیم بازار در اردبیل اظهار کرد: در این جلسه مقرر کردیم به میزان 700 تن سیب و 900 تن پرتقال برای استان اردبیل تامین و در آستانه تحویل سال نو دربین مردم این استان توزیع کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از ذخیره‌سازی یک هزار و 600 تن سیب و پرتقال در اردبیل خبر داد.

پرتوی یادآور شد: به همین دلیل مردم استان نباید نگران تامین میوه شب عید خود باشند.

وی افزود: به دلیل کیفیت بالایی که میوه‌های تولیدی استان در شهرستان مشگین‌شهر دارد مقرر شد میزان 700 تن سیب مورد نیاز از این شهرستان تامین شود و میوه پرتقال نیز از استان مازندران ترجیجا شهرستان قائم شهر خریداری شود.

سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در حالی و 5 ماه زودتر به فکر تامین میوه شب عید مردم استان شده است که چند روز پیش خبر تکان دهنده ریشه کنی باغات سیب در شهرستان مشگین شهر از سوی باغداران معترض در سطع عمومی منتشر شد.

باغداران مشگین شهری می گویند که به دلیل سیاست های نادرست دستگاههای مسئول در حمایت از تولید و نبود بازار فروش و هزینه بالای تولید، آنان مجبور به ریشه کنی درختان سیب شدند.

بنا بر اخبار موثق،‌از آغاز این حرکت اعتراض آمیز باغداران ۱۰ هزار تن چوب درختان سیب به مقصد شمال کشور بارگیری شده است.

برخی کارشناسان، این حرکت اعتراضی کشاورزان و باغداران را نتیجه بی توجهی مسئولان به سیاست های اقتصاد مقاومتی می دانند.
با وجود این که از دو سال پیش خسارات ناشی از سرمازدگی باغات میوه در استان اردبیل به خصوص مشگین شهر از سوی بیمه محصولات کشاورزی پرداخت نشده است، مطابق اعلام رسمی مقامات مسئول، در برف چند روز پیش 11 میلیارد تومان به باغات میوه استان خسارت وارد شد.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری پس از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری انقلاب، دستور تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت را صادر کرده و به گفته مسئولان دولتی این ستاد در استانها نیز فعال است!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
آیا کسی هست از استاندار ومدیرکل هادکشاورزی بپرسد چند کار مفید انجام داده اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار