استاندار لرستان:
استاندار لرستان گفت: افرادی که باعث می شوند غیرت قوم لر آسیب ببیند با این کارشان افرادی که در طول تاریخ لرستان به غیرت معروف هستند را زیر سوال می برند.
کد خبر: ۳۲۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 09 November 2016

به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،هوشنگ بازوند  در جلسه شورای عالی مدیریت بحران لرستان اظهار داشت: افرادی که باعث می شوند غیرت قوم لر آسیب ببیند با این کارشان افرادی که در طول تاریخ لرستان به غیرت معروف هستند را زیر سوال می برند.

بازوند با تاکید بر اینکه راننده اتوبوس حاضر در صحنه وقوع حادثه باید تمام اتوبوس را برای نجات این دختر دانشجو بسیج می کرد، اظهار داشت: این در حالیست که راننده اتوبوس شخصی که قصد کمک به جان دختر را داشته نیز منع کرده است.

وی بیان داشت: در راستای اعلام مقصر حادثه سیلاب و غرق شدن دختر دانشجو گزارش‌ها آماده و به دادسرا تحویل داده شده و پس از طی مراحل قانونی، عامل این حادثه توسط دادستان اعلام خواهد شد

وی با انتقاد از انتشار فیلم لحظه غرق شدن دختر دانشجو گفت: مردم لرستان از دیربار به غیرت و سلحشوری شهرت داشته اند و انتشار چنین تصاویری اشتباه بوده و موجب کدورت خاطر جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری استان شده است.

استاندار لرستان همچنین از برخی حواشی ایجاد شده پس فوت این دختر دانشجو افزود: متاسفانه برخی به دلیل عناد و مخالفت با توسعه لرستان فضای منفی ایجاد کردند که به مصلحت استان نیست.

بازوند همچنین تاکید کرد: منشا سیل سال گذشته خرم اباد پل های موقت بوده که باید به دور از نگرانی های ترافیکی تخریب شود.

وی ادامه : در هشت سال گذشته پنج پل موقت غیراصولی در خرم آباد احداث شده در حالیکه در کدت سه سال اخیر ، چهار پل با اصول مهندسی ساخته شده است..

استاندار لرستان گفت: به طور حتم با ایجاد فضای منفی، حاشیه، حرف و ... مشکلات موجود در این زمینه حل نمی شوند

بارندگی های روزهای اخیر در مقایسه با ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه بارش تگرگ باعث شد که ناودان ها بسته شوند، گفت: بارش تگرگ خسارت های مالی زیادی به استان وارد کرد.

استاندار لرستان به شرایط توپوگرافی استان لرستان اشاره کرد و افزود: استان لرستان استانی سیل خیز بوده چرا که دارای ارتفاعات زیاد با شیب بسیار است و بارندگی ها تبدیل به سیلاب می شوند.

بازوند بیان داشت: با توجه به شرایط توپوگرافی شهر خرم آباد به محض شروع بارندگی آب بلافاصله وارد شهر می شود.

وی با بیان اینکه در شهر خرم آباد تا پیش از امسال بر اثر وقوع بارش باران و تگرگ کسی کشته نشده است، تصریح کرد: اینکه دختر جوانی در جریان سیلاب جان خود را از دست بدهد واقعا ناراحت کننده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه شهردار خرم آباد در این رابطه باید عذرخواهی می کرد، اظهار داشت: شهردار خرم آباد به جای عذر خواهی در جلسه اول ستاد بحران در این زمینه، فردای آن روز عذرخواهی کرد و درصورتی که اگر همان ابتدا این کار صورت می گرفت حواشی کمتری به وجود می آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار