استاندار لرستان:
برای بازسازی راه‌آهن قدیم لرستان که 153 کیلومتر بوده، 125 کیلومتر را طی 3 سال اخیر بازسازی کردیم که برای هر کیلومتر 1.2 میلیارد تومان هزینه شده است
کد خبر: ۳۲۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 15 November 2016
به گزارش تابناک لرستان،مهندس هوشنگ بازوند در شورای اداری استان با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی بزرگترین همایشی است که در دنیا نظیر ندارد و مردم لرستان به صورت ویژه از زائرین سرور و سالار شهیدان استقبال می‌کنند.
وی ادامه داد: لرستان در این همایش 3 ستاد دارد که یکی در مهران، 2 ستاد دیگر در نجف و کربلا هستند و هر روز 15 هزار غذا از ستاد لرستانی‌ها در بین زوار توزیع می‌شود. بازوند در ادامه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه خاصی به لرستان دارد تا عقب‌افتادگی‌هایی که در حوزه زیرساختی وجود دارد جبران شود، افزود: دولت علیرغم خالی بودن خزانه توجه خاصی به لرستان دارد و برای راه‌آهن خرم‌آباد – دورود – بروجرد از محل فروش سهام خوزستان 150 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده  و  این پروژه هم‎اکنون با 900 نفر مشغول به فعالیت است. بازوند گفت: برای بازسازی راه‌آهن قدیم لرستان که 153 کیلومتر بوده، 125 کیلومتر را طی 3 سال اخیر بازسازی کردیم که برای هر کیلومتر 1.2 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه این بازسازی‌ها و تخصیص ‌اعتبارات با نفتی که بشکه‌ای 47 دلار به فروش می‌رسد در حال انجام است، یادآور شد: آزادراه بروجرد – اراک نیز 67 کیلومتر است که با 1500 نفر فعالیت دارد و تا پایان 96 و اوایل 97 به بهره‌برداری می‌رسد تا به گردنه هیراب وصل شود، یکی از مزایای آزادراه این است که 45 دقیقه مسیر کاهش می‌یابد و اثرات زیادی دارد.
نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: علیرغم کمبود اعتبار در طول 3 سال اخیر 3 سد و پتروشیمی استان به بهره‌برداری رسید و بسیاری از پروژه‌های تعطیل شده نظیر کشت و صنعت و سد تاج‌امیر نورآباد بعد از 12 سال آغاز به کار کردند. وی از اختصاص 63 میلیارد تومان اعتبار به فرودگاه خرم‌آباد خبر داد و گفت: فرودگاه جدیدی داریم می‌سازیم و شاهد راه‌اندازی پروازها خواهیم بود، فرودگاه خرم‌آباد 4 آذر ماه جاری توسط وزیر کشور افتتاح می‌شود.
بازوند در ادامه گفت: صرف‌نظر از مباحث سیاسی و ایران‌هراسی، برجام شاخ آمریکا را شکست.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی در کشت و صنعت لرستان افزود: در حال حاضر 10 هکتار از این اراضی به کشت گلخانه‌ای توسط هلندی‌ها اختصاص یافته و 40 هکتار دیگر در دستورکار است. بازوند با بیان اینکه فولاد ازنا نیز پس از 8 سال تعطیلی احیاء و فعالیت خود را آغاز کرده و در آینده‌ای نزدیک توسط وزیر کشور افتتاح می‌شود، اضافه کرد: این شرکت 1.5 میلیون تن ورق تولید می‌کند. استاندار لرستان گفت: شرکت پارسیلون 20 سال دولت‌های مختلف را درگیر خود کرده و مدیرعامل آن تاکنون 21 میلیارد تومان پول گرفته، 7 هکتار زمین فروخته و تعداد کارگران را از 1200 به 120 نفر رسانده اما دولت تدبیر و امید این شرکت را تعیین تکلیف و مدیرعاملش را خلع ید کرد.
وی ادامه داد: گلخانه دیناروند، صنایع غذایی گهر و... از دیگر واحدهای راکدی بودند که در این دولت احیاء شدند. نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه در صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی برای لرستان تصویب شده است، افزود: در کل کشور قرار است 3 کارخانه لاستیک‌سازی توسط دولت و بخش خصوصی راه‌اندازی شود که یکی از آنان مربوط به لرستان است و اولین کارخانه صنعتی دراستان محسوب می‌شود که در فاز اول 192 میلیون یورو با سرمایه‌گذاری 1040 میلیارد تومان هزینه خواهد شد و 22 بهمن 97 به بهره‌برداری می‌رسد. بازوند یادآور شد: نیروگاه 57 مگاواتی خرم‌آباد نیز پس از 12 سال تعطیلی روز گذشته از طرف صندوق توسعه ملی 196 میلیون دلار مسدودی برای آن درنظر گرفته شد و برای بایرافلاک 32 میلیون دلار از سوی صندوق توسعه ملی انجام می شود.
بازوند گفت: ای کاش تمام این اقدامات زمانی که نفت بشکه‌ای 140 دلار بود انجام می‌شد. همه این اقدامات باید خود را در شاخص‌ها نشان دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار