کد خبر: ۳۳۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 16 November 2016
استاندار لرستان گفت: کارخانه لاستیک‌سازی به عنوان اولین کارخانه صنعتی لرستان با سرمایه‌گذاری 1140 میلیارد تومانی راه‌اندازی می‌شود.
  هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان با اشاره به راه‌اندازی پروژه‌های تولیدی، صنعتی و زیرساختی در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: روز گذشته در صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی برای استان لرستان تصویب شد، قرار شده است که سه کارخانه لاستیک‌سازی در کشور با مشارکت بخش خصوصی و دولت احداث شود که یک کارخانه لاستیک‌سازی به استان اختصاص داده شد.
استاندار لرستان ادامه داد: کارخانه لاستیک‌سازی به عنوان اولین کارخانه صنعتی استان لرستان دایر می‌شود که برای ساخت فاز اول آن 199 میلیون یورو در صندوق توسعه ملی به تصویب رسید.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در کارخانه لاستیک‌سازی لرستان هزار و 140 میلیارد تومان است، افزود: طبق برنامه زمان‌بندی این کارخانه تا 22 بهمن سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید که راه‌اندازی کارخانه لاستیک‌سازی کاری بزرگ و دارای سرعت بالاست.
بازوند از اختصاص 196 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی به نیروگاه 500 مگاوایتی خرم‌آباد خبر داد و گفت: این نیروگاه از پروژه‌هایی است که بیش از هشت سال تعطیل شده است و خوشبختانه طلسم آن دیروز شکسته شد.
استاندار لرستان اضافه کرد: به کارخانه سفید ازنا 17/5 میلیون دلار اعتبار اختصاص داده شده است و برای کارخانه داروسازی بایرافلاک 32 میلیون دلار اختصاص یافته است که کار بسیار بزرگی صورت گرفته است.
وی با تاکید به اینکه راه‌اندازی این‌گونه پروژه‌ها با نفت بشکه‌ای 37 دلار صورت می‌گیرد، تصریح کرد: کاش این زیرساخت‌ها در هشت سال دولت قبل و با بشکه‌ای 140 دلار ساخته می‌شدند و این مشکلات قابل حل بوده‌اند.
این مسوؤل یادآور شد: راه‌اندازی پروژه‌هایی مانند نیروگاه خرم‌آباد نشان از توجه دولت به زیرساخت‌هاست.
بازوند در خصوص وضعیت کشاورزی در لرستان گفت: تولید گندم در استان به 503 هزار تن رسیده است و دولت 650 میلیارد تومان بابت پول خرید گندم کشاورزان لرستانی پرداخت کرده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار