رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: ایجاد قطار شهری حد فاصل سه‌راه جهانبار تا مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل به منظور مهار هزینه سرسام‌آور انتقال پرسنل صنایع ضروری است.
کد خبر: ۳۴۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ 21 December 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، پرویز سالاری ظهر امروز در نشست شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: یکی از بهترین شیوه‌های اجرای روش‌های نوین حمل و نقل برای بندرعباس، اجرای طرح قطار شهری حد فاصل سه راه جهانبار تا مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران است که بتوان روزانه بیش از 50 هزار کارگر این صنایع را با هزینه بسیار کم جابجا کرد.
 
وی با بیان اینکه ایجاد خط ریلی در طول این مسیر می‌تواند باعث رونق و شکوفایی ویژه‌ای در غرب شهر بندرعباس شود، افزود: صنایع در ایجاد این خط ریلی و قطار شهری مشارکت کنند تا بتوانیم افق آینده توسعه غرب شهر بندرعباس را روشن‌تر از هر زمان دیگری شاهد باشیم.
 
رئیس شورای شهر بندرعباس تأکید کرد: روزانه بیش از 50 هزار کارگر صنایع مختلف از درون شهر بندرعباس با وسایل نقلیه متنوع به غرب شهر منتقل می‌شوند که هم هزینه بسیار بالایی را به صنایع تحمیل کرده و هم شمار بالای تصادف را در این محور بندر شهید رجایی شاهد هستیم.
 
سالاری اضافه کرد: خط متروی تهران - کرج الگوی خوبی برای راه‌اندازی این خط ریلی حد فاصل بندرعباس تا کشتی‌سازی است و می‌توانیم از طرح‌های مطالعاتی مربوط به اجرای آن طرح نیز استفاده کنیم.
 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود از شهرداری خواست تا سرفصل‌های جدید درآمدی بخصوص در زمینه حمل و نقل بار درون شهری را اجرایی کند تا بتوان از محل این درآمدها برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل شهر بندرعباس استفاده کرد.
 
رئیس شورای شهر بندرعباس با اشاره به نظر مساعد استاندار هرمزگان و فرماندار بندرعباس در زمینه اجرای طرح خط ریلی در غرب بندرعباس، تصریح کرد: همدلی موجود در استان هرمزگان به واسطه نگاه مطلوب استاندار هرمزگان و دیگر مدیران اجرایی موجب شده تا انجام طرح‌های مطلوب برای توسعه شهر بندرعباس میسر شود و بدون شک ایجاد خط ریلی برای غرب شهر بندرعباس به رونق این صنایع و ایجاد مراکز جدید خدماتی و رفاهی و ... نیز در این منطقه کمک کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار