معاون اداره‌کل بهزیستی قزوین:
معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اهمیت و نقش مؤثر هنردرمانی در مراکز روزانه معلولان ذهنی گفت: افزایش توانایي‌های فیزیکی و تقویت مهارت‌های حرکتی، ذهنی با استفاده از کاربرد هنر ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۳۵۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 03 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حسن حسامی در افتتاح نمایشگاه نقاشی ویژه معلولان مراکز روزانه بهزیستی از تقویت و توسعه برنامه‌های هنر درمانی در مراکز توانبخشی خبر داد و اظهار داشت: اداره‌کل بهزیستی استان قزوین در سال گذشته به صورت پایلوت با برگزاری دوره‌های آموزشی و هنرهای تجسمی برای مربیان مراکز روزانه معلولان ذهنی به عنوان یک روش درمانی غیردارویی در ارتقاء و بهبود سلامت فیزیکی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و معنوی افراد داری معلولیت تلاش کرده است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش مؤثر هنردرمانی در مراکز روزانه معلولان ذهنی افزود: بهبود تعاملات میان فردی و اجتماعی، تعلیم و تربیت و بالا بردن سطح یادگیری، افزایش توانایی‌های فیزیکی و تقویت مهارت‌های حرکتی، ذهنی و همچنین استقلال افراد کم‌توان ذهنی از مواردی است که با استفاده از کاربرد هنر ایجاد می‌شود.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با تأکید بر لزوم برگزاری دوره‌های توجیهی و کاربردی ویژه مربیان و کارشناسان هنری مراکز عنوان کرد: دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت موسیقی درمانی در این استان، ویژه مربیان و کارشناسان هنری شاغل در مراکز توانبخشی معلولان ذهنی زیر 15 سال و بالای آن، از 18 تا 23 دی ماه جاری در محل دانشگاه علوم بهزیستی استان قزوین برگزار می‌شود.

به گفته حسامی هنردرمانی، موسیقی‌درمانی، نمایش‌درمانی از برنامه‌های دارای اولویت معاونت توانبخشی استان قزوین است که در سال گذشته به هنرهای تجسمی و امسال هم به موسیقی‌درمانی می‌پردازد.

این مسؤول تصریح کرد: نمایش‌درمانی با آموزش تئاتر برای معلولان از برنامه‌های آتی معاونت توانبخشی بهزیستی استان قزوین برای معلولان در مراکز روزانه است.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: کمک به تجهیزات اتاق هنر در مراکز توانبخشی از دیگر اقدامات این اداره‌کل بوده که در این زمینه مطابق تمهیدات در نظر گرفته شده به منظور تقویت و حمایت از اقدامات هنری ویژه معلولان، کمک هزینه‌ای برای تجهیزات اتاق هنر به مراکز پرداخت می‌شود.

حسامی در پایان سطح نقاشی‌های معلولان در نمایشگاه نقاشی پَرپرواز را بسیار مطلوب دانست و از عموم مردم خواست در زمینه تشویق و حمایت از معلولان هنرمند استان قزوین از نمایشگاه پَرپرواز که از 13 تا 20 دی ماه جاری در نگارخانه استاد محصص برگزار می‌شود، بازدید کنند.

گفتنی است، این نمایشگاه ویژه بیماران روان، معلولان ذهنی، جسمی، کم‌شنوا و ناشنوای استان قزوین بوده که به همت مرکز بهار، مهرآسا، به‌توان، به‌نیا، پرنیان، توان‌مهر و آرمان تحت نظارت بهزیستی این استان در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار