مانور طرح عملیات زمستانی شهرداری قم به منظور پیشگیری از حوادث طبیعی فصل زمستان با حضور جمعی از مدیران استانی در قم اجرا شد.
کد خبر: ۳۵۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰ 04 January 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از شهرداری قم، مانور طرح عملیات زمستانی برای پیشگیری و مقابله با حوادث ناشی از باران، برف و یخ زدگی سطح معابر با موضوع شهری ایمن و مطلوب با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و مشارکت شهروندان در نزدیکی بلوار سردار شهید خداکرم در قم اجرا شد.

در این مانور جمعی از نیروهای امدادی و خدماتی استان قم از جمله اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس راهور، جمعیت هلال احمر، شهرداری و نیروی انتظامی حضور داشتند و هر کدام شیوه عملکرد تجهیزات امدادی خود را به صورت جداگانه به نمایش گذاشتند.

محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، سید امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری، عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر، علی‌اکبر رحیمی سرپرست مدیریت بحران شهرداری و جمعی دیگر از مدیران شهری و استانی در این مانور حضور داشتند.

سید امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم هدف برگزاری این مانور را منسجم‌سازی فعالیت دستگاه‌های امدادی استان دانست و تصریح کرد: عملکرد پراکنده در هنگام بحران نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای شهروندان باشد به همین علت دستگاه‌های امدادی از اکنون باید برای مقابله هماهنگ با حوادث طبیعی فصل زمستان برنامه‌ریزی کنند.

آمادگی مطلوب شهرداری برای مقابله با حوادث احتمالی فصل زمستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با اشاره به برگزاری مانور طرح عملیات زمستانی برای پیشگیری و مقابله با حوادث ناشی از باران، برف و یخ زدگی سطح معابر با موضوع شهری ایمن و مطلوب، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری این مانور حضور مطلوبی داشته‌اند.

محسن اروجی با تاکید بر اینکه مشارکت شهروندان یکی از لازمه‌های مدیریت بحران است، اضافه کرد: دستگاه‌های امدادی استان در این مانور به دنبال افزایش هماهنگی‌های لازم برای مقابله با خطرات احتمالی حوادث طبیعی فصل زمستان هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مانورهای عملیاتی به صورت ویژه مورد توجه دستگاه‌های امدادی استان قرار گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم با استمرار این برنامه‌ها بتوانیم در هنگام وقوع بحران خسارت مالی و جانی را در حد امکان کاهش دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم از خرید تجهیز جدید توسط شهرداری قم برای رفع مشکل آب‌های سطحی یاد کرد و گفت: آمادگی کنونی شهرداری قم برای مقابله با حوادث احتمالی فصل زمستان مطلوب است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار