جلال میرزایی خبرداد؛
جلال میرزایی در جمع مردم شهرستان مهران از تصویب ماده ای در برنامه ششم توسعه کشور بمنظور توسعه خدمات عمرانی ورفاهی مناطق عملیاتی وکاهش فاصله توسعه ای این مناطق خبرداد.
کد خبر: ۳۶۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 25 January 2017

نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی گفت:در برنامه ششم توسعه ،اعتبار توسعه مناطق عملیاتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش تابناک ایلام ؛جلال میرزایی در جمع مردم شهرستان مهران با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده به منظور توسعه مناطق عملیاتی اظهار کرد: تخصیص اعتبار به مناطق عملیاتی کشور ،دست مسئولین اجرایی شهرستان واستان را در زمینه توسعه خدمات عمرانی ورفاهی در حوزه های مختلف کشاورزی ،ورزش ،بهداشت ودرمان باز خواهد گذاشت.

به گفته میرزایی :اعتبارات تخصیص یافته به مناطق عملیاتی در قالب برنامه ششم توسعه متمایز از تخصیص اعتبارات عمرانی وجاری سالیانه به استانها خواهد بود.

نماینده استان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از زمان ابلاغ این برنامه بخصوص در 5 سال آینده دخل و خرج دولت بر اساس برنامه 5 ساله ششم خواهد بود. با تمهیدات اندیشیده شده در تصویب این ماده خوشبختانه ردیف اعتباری خاصی جهت توسعه مناطق عملیاتی که شامل بخشی از آذربایجان غربی، کردستان، بخشی از کرمانشاه، بخش عمده ای از ایلام و خورستان می شود ،در نظر گرفته شده است.

میرزایی افزود:براساس این ماده تصویبی، مناطق عملیاتی یاد شده به مدت 5سال از اعتبارات وبودجه ویژه ای برخوردار خواهند شد تا ازاین طریق فاصله وشکاف بوجود آمده بین این مناطق واستانهای توسعه یافته کاهش یابد.با اجرایی شدن این مصوبه ،دولت اعتباراتی برای برآورده نمودن مطالبات به حق روستاهای کمتر توسعه یافته ومحروم دراختیار خواهد داشت.

نماینده حوزه شمالی استان در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبات ایثارگران اشاره کرد وگفت:در دوران دفاع مقدس بسیاری از مردم استان ،خصوصا عشایر مرزی نظیر چالاب وچنگوله ایثارگرانه در مقابل تهاجم دشمن ایستادگی نمودند اما علیرغم دارا بودن سابقه ایثارگری ،به انتظارات این عزیزان متناسب با شان وجایگاهشان پاسخ داده نشده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین بخشی از انتظارات ایثارگران،مواردی را تصویب کرده اند که انشاالله به تامین بخش عمده ای از انتظارات به حق این عزیزان کمک خواهد کرد.

جلال میرزایی ضرورت ارتقاء چالاب وچنگوله به بخش را یادآور شد وتصریح کرد:مقدمات ارتقاء دهستان چالاب به بخش فراهم شده و انشاالله با پیگیری هایی که در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت وهمچنین با توجه به فراهم بودن شرایط و وضعیت دولت ،بزودی این مهم محقق خواهد شد.

میرزایی بیان داشت : در گذشته رویه های غیر عادلانه ای در خصوص ارتقاء دهستان وبخش ها به مرحله اجرا درآمده بود که همین موضوع باعث شد پرونده ارتقاء مناطق در طول سالهای اخیر در دولت یازدهم بسته شود.

وی ادامه داد : براساس شواهد در مدت باقیمانده ،دولت به دنبال این است که در پرونده ارتقاء مناطق ،تجدید نظر کرده و مناطق دارای توجیه را ارتقاء دهد. ما هم می توانیم از این مسأله استفاده نموده وبا برطرف نمودن موانع و کارشناسی دقیق موضوع، این مطالبه مهم مردم منطقه را محقق نماییم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به طرحهای در حال اجرا در شهرستان مهران اشاره کرد وبیان داشت :سامانه گرمسیری یک طرح عظیم است که منجر به تحول در این منطقه شده و اجرای این طرح ،اشتغال پایداری را در شهرستان مهران ایجاد خواهد کرد .

میرزایی اظهار داشت: در مورد کاهش بیکاری در شهرستان مهران ،امیدواریم با تدابیر عملی اتخاذ شده بتوانیم بخش اعظمی از جوانان بیکار را در پروژه های در حال اجرا به کارگیری نماییم،واین موضوع محدود به نظر وشعار نیست وقطعا عملی خواهد شد.

نماینده استان افزود: با اجرای طرحهای نفتی در منطقه چنگوله ،بخش اعظمی از جوانان جویای کار شهرستان مهران خصوصا چالاب وچنگوله در این طرحها مشغول به کار خواهند شد.

میرزایی تاکید کرد: عدم بکارگیری نیروهای غیر بومی در پروژه های نفتی چنگوله را تضمین خواهم کرد ،اولویت اشتغال با جوانان این منطقه سپس سایر مناطق شهرستان مهران است.

نماینده حوزه شمالی استان ادامه داد: موضوع دیگری که بطور جدی در دستور کار قرار دارد ،ایجاد بازارچه مرزی در این منطقه است ،با توجه به آمادگی طرف عراقی و پیگیری های مستمر استاندار ایلام ،قطعا در آینده ای نزدیک فعالیت این بازارچه از سر گرفته خواهد شد.

جلال میرزایی از سفر قریب الوقوع وزیر نفت به استان ایلام خبر داد وخاطر نشان کرد: با سفر وزیر نفت به استان در آینده ای نزدیک ،اعتبارات مورد نیاز برای توسعه فضاهای ورزشی ، بهداشتی ودرمانی روستاهای چالاب وچنگوله اختصاص داده می شود.

میرزایی ابراز امیدواری کرد سفر وزیر نفت به استان ایلام تسریع دراجرای پروژه های نفت و گاز را نیز بدنبال داشته باشد.

در پایان این نشست که مدیران کل امورعشایری ،بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وتعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان مهران نیز حضورداشتند بخشی از مطالبات مردم این شهرستان نظیر ایجاد جاده بین مزارع و روشنایی معابر مورد بحث وبررسی وپیگیری مسئولین دستگاههای مرتبط قرار گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار