دومین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گشایش یافت.
کد خبر: ۳۶۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 30 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، در آستانه دهه مبارک فجر دومین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی پیش از ظهر امروز (11 بهمن) با حضور اکبر اسکندرنژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری قزوین و دیگر مسئولان استانی در نگارخانه استاد محصص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گشایش یافت.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد به دنبال این معنا است که آیا این قابلیت به لحاظ پیشینه و ریشه فرهنگی و هنری در ما به ویژه قزوین وجود دارد که الگویی مناسب و متعارف با فرهنگ اسلامی و ایرانی در بخش پوشش و لباس ارائه دهد.

 اکبر اسکندری نژاد افزود: با توجه به اینکه طراحان لباس ما بیشتر در حوزه بانوان فعالیت دارند، این امر به ویژه در این بخش پیگیری می شود و ما امیدوار هستیم و می توانیم و این قابلیت هست متناسب با تمدن کهن ایرانی، الگوهای غیروابسته و متناسب برای پوشش بانوان ارائه کنیم و این نمایشگاه با توجه به این امر برگزار شده است.

 وی تأکید کرد: یکی از عرصه ها و دغدغه ها رهبری در حوزه شبیخون فرهنگی و نفوذ فرهنگی، پوشش جوانان است و ما این پتانسیل و قابلیت را به لحاظ فرهنگی و هنری داریم که بتوانیم الگوی ایرانی و اسلامی را در حوزه پوشش ارائه دهیم بنابراین برگزاری چنین نمایشگاهی برای تحقق این منظور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: البته وقتی ما از جنس و محصول ایرانی استفاده کرده و با قیمت مناسبی هم این محصولات تمام می شود، به تحقق اقتصاد مقاومتی هم کمک کردیم.

وی یادآور شد: همه قصد ما این است طرح ها متعارف، اسلامی و ایرانی و به نحو مطلوب باشد و تلاش کنیم اینها را به قیمت مناسب به تولید انبوه برسانیم.

گفتنی است در دومین نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی 51 لباس و طراحی دوخت از 30 طراح در نگارخانه استاد محصص واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در معرض دید عموم قرار گرفته است که علاقمندان می توانند از امروز تا 21 بهمن ماه هر روز از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 19 بعداز ظهر قزوین بازدید کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار