وزیر جهادکشاورزی در جریان هفدهمین سفر استانی ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر حسن روحانی به استان آذربایجان شرقی از دو شرکت کشت و صنعت در شهر زرنق از توابع شهرستان هریس در این استان بازدید کرد.
کد خبر: ۳۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶ 21 May 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، مهندس محمود حجتی در حاشیه بازدید از دو مزرعه شاخص به نام های شرکت کشت وصنعت سهند سرای و شرکت زراعی کشاورزی شیرزاد زرنق در شهرستان هریس که مهندس عباس فلاحی باباجان نماینده شهرستانهای اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ، مهندس کریم مهری رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و آقای حسن یحیوی فرماندار هریس نیز حضور داشتند با بیان اینکه در راستای راهبرد جهادکشاورزی در افزایش عملکرد تولید به اتکای بهره وری، از فعالیت ها و اقدامات کشاورزان در بهبود بهره وری پشتیبانی و حمایت می شود، افزود: گرایش کشاورزان به اقدامات بهره ورانه رو به گسترش است.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه مشکل جدی ما بهره‌وری از جمله بهره‌وری در آب است، تصریح کرد: مالک و صاحب آب و خاک خود کشاورزان هستند، ولی بهره‌وری در این زمینه حرف اول را می‌زند.

مهندس حجتی با بیان اینکه باید راهی پیدا کنیم که با مهارت، دانش و ابزارمان در این عرصه حضور یابیم بر استفاده صحیح از منابع آب موجود و افزایش راندمان بهره وری آب با توسعه روش های جدید از جمله آبیاری تحت فشار و همچنین لزوم افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی تاکید کرد.

حسن یحیوی فرماندار شهرستان هریس نیز در این بازدید به اولویتها ومسایل ویژه در راستای توسعه بخش کشاورزی اشاره نموده خواستار رفع مسائل و موانع موجود در بخش کشاورزی شهرستان هریس شد.

براساس این گزارش ، مجتمع کشت و صنعت سهند سرای ، در زمینی به مساحت 150 هکتار اراضی زراعی ، بصورت یکپارچه توسط بخش خصوصی احداث و زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار داده شده است و با تولید محصولات جو، گندم، یونجه و سیب زمینی به میزان 2 هزارتن محصول در سال و با ایجاد یک واحد گاوداری پرواری 100راسی، به یکی ازمراکز تولیدمحصولات زراعی وگوشت قرمزدرسطح شهرستان هریس تبدیل گردیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار