پای هتل«شاپورخواست» و کارخانه«خمیرمایه» به کارگروه اشتغال باز شد/گلایه استاندار از بانکهای سپه و ملت
کد خبر: ۳۸۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 02 March 2017
ظهر سه شنبه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان در محل دفتر استاندار برگزار شد و باز هم پای کارخانه «خمیرمایه» دورود و هتل «شاپورخواست» خرم آباد که در جلسات قبلی هوشنگ بازوند از بلاتکلیفی آن ها انتقاد کرده بود، به این جلسه نیز باز شد.

استاندار لرستان با انتقاد از اینکه کارخانه «خمیرمایه» دورود با گذشت ۹ سال تعطیلی هنور تعیین تکلیف نشده است، اظهار داشت: این کارخانه از سوی بانک سپه مورد تملک قرار گرفته و هنوز تعطیل است پس چگونه قرار است راه اندازی شود؟

از مدیر عامل بانک سپه بخاطر عدم تعیین تکلیف «خمیرمایه» دورود گلایه مندیم

بازوند با بیان اینکه از مدیر عامل بانک سپه بخاطر عدم تعیین تکلیف «خمیرمایه» دورود گلایه مندیم، عنوان کرد: ۱۲.۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری کارخانه «خمیر مایه» دورود به مدت ۹ سال بدون هیچ استفاده ای خوابیده است.

وی با بیان اینکه آیا این حق و حقوق مردم نیست که اینگونه پایمال می شود، خطاب به مدیر عامل بانک سپه گفت: ۹ سال حدود ۱۲٫۵ میلیارد تومان سرمایه در این مکان خوابیده و با تعطیلی این کارخانه از حقوق و مزایای شما چیزی کم نمی شود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه کارخانه خمیرمایه حق مردم بوده و باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود، ادامه داد: مردم انتظار دارند که مدیران مشکلات آنها را حل کنند و این درحالیست که ما به بانک سپه مرکز خریدار معرفی می کنیم ولی این بانک حاضر نمی شود کارخانه را به آن ها بفروشد.

برای واگذاری کارخانه «خمیرمایه» هرچه پیگیری می کنیم به نتیجه نمی رسد

مدیرعامل بانک سپه در پاسخ به اظهارات استاندار لرستان گفت: چه عرض کنم ما هرچقدر در این زمینه پیگیری می کنیم به نتیجه نمی رسد.

عزیزی افزود: افرادی که قبلا نسبت به سرمایه گذرای این کارخانه اقدام کرده اند توانایی و تخصص لازم را نداشته اند.

وی با بیان اینکه برای احیا این کارخانه باید سرمایه گذار جدیدی ورود پیدا کند، گفت: حتی می توان خط تولید این کارخانه را با یک سرمایه گذاری جدید تغیر داد.

نارضایتی استاندار از عدم تعیین تکلیف هتل «شاپورخواست» خرم آباد

استاندار لرستان در ادامه از عدم تعیین تکلیف هتل «شاپورخواست» خرم آباد توسط بانک ملت گلایه کرد و گفت: بانک ملت باید شرایط واگذاری این هتل را به سرمایه گذار تسهیل کند.

بازوند بیان داشت: اگر این هتل دو سال زودتر راه اندازی می شد اکنون مشکل جا برای اسکان مسافران را نداشتیم و مجبور نبودیم برای آن ها در شهر چادر بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه یک مدیر باید مشکلات مردم را رفع کند، عنوان کرد: مردم وقتی می بینند پروژه ها سال ها راکد هستند چه برداشتی از عملکرد مدیران می کنند.

آمادگی واگذاری هتل «شاپورخواست» به بنیاد مستضعفان را داریم

استاندار لرستان با بیان اینکه واقعیت تلخی که وجود داشته این بوده که بعد از انقلاب سیستم های نظارتی ما با مدیران کم کار و ناکارآمد هیچ برخوردی نکرده اند، افزود: گرفتاری ما جهان سومی ها این بوده که زمانی پروژه ای تعطیل می شود هیچ کسی نمی پرسد چرا این پروژه تعطیل شده اما وقتی پروژه ای شروع می شود ۱۰۰ نفر در رابطه با آن سوال می پرسند.

محمدی نماینده بانک ملت نیز در خصوص تعیین تکلیف هتل شاپورخواست خرم آباد گفت: با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور مصوب شد این هتل به بنیاد مستضعفان واگذار شود لذا بانک آمادگی دارد آن را به بنیاد واگذار کند.

وی افزود: ما آمادگی داریم این هتل را تحت سخت ترین شرایط به بنیاد مستضعفان واگذار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار