عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
تابناک: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با پرداخت یارانه نقدی به 20 میلیون نفر به جای 72 میلیون نفر، می‌توان به بودجه منقطع از نفت رسید.
کد خبر: ۴۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸ 20 January 2015

احمد بخشایش در گفت‌وگو فارس پیرامون نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه 94 گفت: ما بودجه را طبق سنوات قبلی با یک افزایش 18 تا 20 درصدی بسته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه کل مبلغ بودجه 834 هزار میلیارد تومان است، بیان کرد: بودجه هزینه و درآمد در بخش دولت 224 هزار میلیارد تومان است که سال گذشته این مقدار، 190 هزار میلیارد تومان بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در لایحه بودجه 94 سه سهم تملک دارایی، تملک سرمایه‌ای و سهم نفت وجود دارد که مقدار آن 72 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: آنچه که مهم است احتمال عدم تحقق بودجه حاصل از فروش یک میلیون بشکه نفت روزانه است که با توجه به شرایط حاضر و توطئه اخیر نفتی و عدم کاهش میزان سهمیه فروش از سوی عربستان سعودی و روسیه، بسیار بعید نیست و باید یک راهکار مناسب برای مقابله با آن دیده شود.

بخشایش درباره چگونگی رسیدن به اقتصاد بدون نفت و یا به تعبیری صحیح‌تر بودجه منقطع از نفت، بیان کرد: در نخستین گام چنانچه 48 هزار میلیارد تومانی که متعلق به پرداخت یارانه‌های نقدی است، به میزان 10 هزار میلیارد تومان کاهش یابد و تنها به جای پرداخت به 72 میلیون نفر به 20 میلیون نفر پرداخت شود، حدود 38 هزار میلیارد تومان ذخیره می‌شود که نیمی از بخش درآمدهای پیش‌بینی شده از فروش نفت است.

وی افزود: افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز از دیگر راهکارهای پیشنهادی در دست بررسی برای رسیدن به بودجه منقطع از نفت است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه 20 میلیون نفر مذکور برای دریافت یارانه نقدی بر چه مبنایی انتخاب خواهند شد، گفت: 20 میلیون نفر افرادی هستند که تحت تکفل نهادهای حمایتی چون کمیته امداد، بهزیستی و خیریه‌ها قرار دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار