رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر خاطرنشان کرد: امیدواریم هنر خوشنویسی به‌عنوان هنر ملی و مذهبی در جامعه گسترش یابد و این نمایشگاه درروند هنر خوشنویسی شهرستان تأثیر داشته باشد و این هنر، بین اهالی شهرمان، فراگیر شود.
کد خبر: ۴۳۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰ 05 June 2017
امروز به مناسبت ماه مبارک رمضان و سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با همکاری انجمن خوشنویسان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی مراسمی با حضور جمعی از هنرمندان و مدعوین ادارات، نمایشگاهی از آثار خوشنویسی در مجتمع فرهنگی و هنری ملایر گشایش یافت.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در آئین گشایش این نمایشگاه با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: امام(ره) شخصیتی تأثیرگذار بودند که به واسطه اخلاصی که داشتند، تأثیرات عمیق معنوی بین مردم بویژه جوانان ایجاد کردند.

غلامرضا جمالی زاده ادامه داد: امام خمینی(ره) دارای چنان جذبه ای بودند که بدون هیچ وعده و وعید مالی، دل های افراد و گروه های ناراضی را به سوی خویش جلب می کردند و جوانان ما به دستور ایشان جان و مال خود را فدای انقلاب و میهن اسلامی کردند.

وی با بیان اینکه شخصیت و بزرگی امام(ره) نشأت گرفته از اخلاص بود، افزود: با وجود گذشت بیش از 3 دهه از رحلت این  بزرگوار، ایده ها و راهکارهای ایشان همچنان راهگشای خیلی از مسائل و مشکلات امروزه است.

جمالی زاده در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از زحمات استاد غفوری و هنرمندان انجمن خوشنویسان شعبه ملایر و همچنین استاد احمد شریفی به خاطر ارائه آثار در این نمایشگاه، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، ابراز ارادت هنرمندان به امام(ره) و بزرگداشت ماه مبارک رمضان و نمایش گوشه ای از توانمندی های هنرمندان خوشنویس شهرستان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر خاطرنشان کرد: امیدواریم هنر خوشنویسی به عنوان هنر ملی و مذهبی در جامعه گسترش یابد و این نمایشگاه در روند هنر خوشنویسی شهرستان تأثیر داشته باشد و این هنر، بین اهالی شهرمان، فراگیر شود.

جمالی زاده عنوان کرد: در این نمایشگاه تعداد 41 اثر خوشنویسی شده از 10 هنرمند در زمینه های آیات قرآن کریم، دعا و اسمای جلاله به خط نستعلیق، ثلث، شکسته و نسخ نستعلیق به نمایش گذاشته شده و روز 23 خرداد، همزمان با اختتامیه این نمایشگاه، کارگاه خوشنویسی برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از 13 تا 23 خرداد و از ساعت 8 تا 14 در مجتمع فرهنگی و هنری ملایر واقع در میدان قائم(عج ) برای بازدید علاقمندان دایر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار