مدیرکل بهزیستی استان البرز از تشکیل خانه سلامت دختران در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 02 August 2017
به گزارش تابناک : داریوش بیات نژاد در جشنی با عنوان (دختران، حمایت‌های روانی - اجتماعی، توسعه پایدار) که صبح چهارشنبه در سالن همایش امام علی(ع) برگزار شد، بابیان اینکه بررسی مشکلات و مسائل اجتماعی امری ضروری است، اظهار کرد: حمایت‌های روانی و اجتماعی دختران در این همایش موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی خانواده را نهادی دانست که جامعه انسانی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در جامعه بین افراد را میسر می‌سازد، افزود: حرمت زنان و دختران با نوسانی مواجه بوده، با ظهور دین اسلام جایگاه زن ارتقا و بهبود پیدا کرد.

مدیرکل بهزیستی البرز بابیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از متقاضیان فرزندخواندگی تمایل به قبول سرپرستی دختران رادارند، تصریح کرد: مادامی‌که زنان و دختران به جایگاه حقیقی خود در جامعه دست پیدا نکرده توسعه پایدار در عرصه‌های مختلف محقق نخواهد شد.

بیات نژاد حمایت‌های اجتماعی و روانی از دختران را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های در دستور کار سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد و گفت: طی کردن مسیر توانمندی در جامعه توجه به زنان و دختران را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه اغلب مشکلات و معضلاتی موجود در جامعه به سبب عدم توجه کافی به زنان، دختران و نهاد خانواده است، بیان ‌کرد: نقش سازمان بهزیستی در رابطه با زنان غیرقابل‌انکار است، تحکیم بنیان خانواده و کاهش بخشی از پدیده‌های ناخوشایند جامعه نظیر طلاق بر عهده این ارگان قرار دارد.

وی بابیان اینکه خانه سلامت در حوزه دفتر آسیب‌های اجتماعی تشکیل‌شده است، اظهار کرد: قشر زنان و دختران در معرض بیشترین آسیب هستند که مسائل معیشتی ازجمله این مشکلات محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: خانه سلامت برای مجموعه دخترانی که در  مناطق شهری و روستایی زندگی می‌کنند تشکیل‌شده تا در صورت نیاز از این مراکز استفاده کنند.

وی ارائه خدمات اجتماعی و مددکاری را ازجمله مهم‌ترین اقدامات این خانه برشمرد و گفت: درصدد توانمندسازی و استقلال زندگی زنان و دختران در جامعه هستیم.

بیات نژاد در خاتمه ساماندهی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را ازجمله مهم‌ترین امور در دستور کار دولت برشمرد.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار