مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: کارگران ۷۶ واحد صنعتی در اصفهان در سه رده سبز، زرد و قرمز پایش سلامت شدند.
کد خبر: ۴۷۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 03 August 2017
به گزارش تابناک : احمدرضا پرنده با اشاره به اینکه طرح ملی «کاج» که به منظور پایش سلامت کارگران به اجرا گذاشته شد در استان اصفهان به صورت پایلوت در ۷۶ واحد صنعتی اجرایی شده است، بیان داشت: در این طرح بین ۱۰ تا ۱۵ شاخص سلامت از جمله فشار خون، کلسترول، سلامت روان، چربی و بهداشت و همچنین اعتیاد مورد آزمایش قرار می گیرد.

وی افزود: کارگرانی که حتی وضعیت سلامتی آنها در وضعیت قرمز قرار می گیرد سبک زندگی سالم را به آنها آموزش می‌دهیم.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: کارگران در گروه های ۲۰ نفره تحت آموزش های لازم را دریافت کرده و در اجرای طرح مذکور اطلاعات وضعیت سلامت کارگران در سیستم ثبت شد و در نهایت کارت سلامت برای آنها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس نتایج کارت سلامت، وضعیت سلامتی کارگر به سه دسته تقسیم می شوند، گفت: وضعیت سبز که نشانگر خود مراقبتی و ارتقاء سبک زندگی است. وضعیت زرد یعنی کارگر نیاز به مشاوره و اصلاح سبک زندگی دارد و وضعیت قرمز که فرد نیاز به مشاوره، درمان و اصلاح اصولی سبک زندگی پیدا می کند و مراقبت های اولویت دار برای حفظ سلامتی کارگر اعلام می شود.

پرنده با اشاره به استقبال برخی از کارفرمایان از اجرای طرح آموزشی سبک زندگی اضافه کرد: کارفرمایان خواستار اجرای این آموزش برای خانواده های کارگران بوده و این درخواست کارفرمایان به همت بهبان های توانمند استان اصفهان اجرایی شده است.





منبع : ایمنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار