مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران- بندر نوشهر با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در اطلاع‌رسانی صحیح‌تر و شفاف در راستای ارزش و جایگاه بسیار بالای بندر نوشهر کمک کنند.
کد خبر: ۴۷۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 10 August 2017
به گزارش تابناک : سیاوش رضوانی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران و تبریک روز خبرنگار، با اشاره به اینکه بندر نوشهر از زیرساخت‌های بسیار خوبی برخوردار است، اظهار کرد: قبل از انقلاب با محدودیت‌هایی در زمینه کشتیرانی در دریای خزر رو به رو بودیم و این دریا خاص بود اما پس از انقلاب شکوهمند اسلامی تحولات بسیار ارزشمند و مثبتی در این حوزه رخ داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۸ فروند کشتی ایرانی در دریای خزر تردد دارند، افزود: مردم از اهمیت بندر و جایگاه آن به خوبی مطلع نیستند که این امر گاهی مانعی برای ورود برخی از سرمایه گذاران به این بخش می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران- بندر نوشهر با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در اطلاع‌رسانی صحیح‌تر و شفاف در راستای ارزش و جایگاه بسیار بالای بندر نوشهر کمک کنند، 
تصریح کرد: بندر نوشهر با قدمت ۷۰ ساله یکی از بهترین بنادر شمالی است که در آن زمان برحسب نیاز احداث شد.
وی با بیان اینکه بندر نوشهر از نظر مانوری یکی از بهترین بنادر کشور است، خاطرنشان کرد: توانمندی‌های فوق‌العاده ای در حوزه سرمایه گذاری در بندر نوشهر وجود دارد.
 رضوانی با اشاره به اینکه امروز تعداد ۱۱ پست اسکله در این بندر وجود دارد، گفت: این بندر  در بخش سرمایه‌گذاری و برخورداری از مدرن‌ترین تجهیزات، در رده بسیار بالایی قرار دارد.
وی با ابراز خرسندی از اینکه وسعت زمین بندر نوشهر از ۱۰ هکتار به ۴۵ هکتار افزایش پیدا کرد، افزود: اکنون بهترین انبارها و سیلوها در این بندر وجود دارد و اراضی موجود نیز استحصال شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به اینکه در  بندر نوشهر ۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را شاهد هستیم و هدف ما افزایش تنوع کالاها است، اظهار کرد: نقش بندر نوشهر  در زمینه اشتغال استان مازندران بسیار مؤثر و مفید می باشد.
وی خاطر نشان کرد:  از نظر اقتصادی ۶ درصد از اقتصاد استان مازندران  متأثر از فعالیت‌های بندر نوشهر است و خدمات چند وجهی در داخل این بندر وجود دارد.


وی در مورد  آخرین وضعیت دسترسی راه بندر نوشهر نیز یادآور شد: برای ایجاد راه دسترسی تلاش‌های زیادی صورت گرفت و اجرای آن با پیش‌بینی حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه تصویب شد.
رضوانی با بیان اینکه قرار است تا راه دسترسی بندر نوشهر  از بندر به سمت خیابان باباطاهر تعبیه شود، افزود: این مسیر به صورت زیرگذر تا کمربندی نوشهر احداث می‌شود و در کمربندی یک دهنه روگذر ایجاد خواهد شد و دارای امکانات ویژه‌ای از جمله ترمینال ویژه استراحت رانندگان، پمپ بنزین و پارکینگ نیز برای آن در نظر گرفته شد.
وی با انتقاد از اینکه در گذشته بخش گردشگری دریایی مغفول مانده بود، تصریح کرد: این موضوع از اواخر سال ۹۲ در برنامه پنجم مورد توجه قرار گرفت و با 15 فرماندار مازندران نشست‌های توجیهی برگزار کردیم و سعی داریم تا گردشگری دریایی به عنوان سند بالادستی برای استان باقی بماند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه 14 نقطه گردشگری در سواحل مازندران شناسایی و تعریف شد، اظهار کرد: در گذشته بانک اطلاعاتی زمین برای بخش خصوصی در مازندران وجود نداشت ولی توانستیم اکنون این بانک را ایجاد و در اختیار فرمانداران قرار دهیم که تمامی ویژگی‌ها و نوع سازه‌ای که می‌توان در زمین مورد نیاز احداث کرد در آن تعریف شده است.
این مسئول در پایان بیشترین دغدغه دولت در مازندران را مربوط به سواحل دانست و گفت:  بیشترین تصرف در این استان صورت گرفت، به شکلی که از ۴۷۸ کیلومتر از طول سواحل مازندران تاکنون ۳۸ کیلومتر از آن یعنی ۴۰ درصد از اراضی ساحلی مازندران آزاد شد و در تلاش هستیم تا پایان سال ۹۸ این میزان آزادسازی شده به حدود ۷۵ درصد برسد.





منبع : تیترامروز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار