رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت :با هدف حفظ آرامش بازار و جلوگیری از نوسانات کاذب قیمت ها، روند توزیع انواع مواد پروتئینی ،کالاهای اساسی و میوه از جمله پرتقال ،سیب ،شکر ، تخم مرغ ،گوشت مرغ و گوشت قرمز در بازار مصرف استان تا 15فروردین ادامه می یابد.
کد خبر: ۵۸۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 03 April 2018

به گزارش تابناک : دلاور حیدر پور روز پنجشنبه از آمادگی دستگاههای پشتیبانی کننده بازار برای ادامه توزیع این اقلام خبر داد و افزود: از 15 بهمن ماه سال گذشته تا هشتم فروردین امسال 414تن گوشت مرغ منجمد، 122تن گوشت قرمز و 100تن تخم مرغ با هماهنگی کمیته تنظیم بازار در مازندران توزیع شد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 314تن سیب و 209تن پرتقال بین شهروندان استان مازندران توزیع شد و تمهیدات لازم برای توزیع این اقلام تا15 فروردین ماه برای کنترل بازار و جلوگیری از افزایش احتمالی قیمت ها اتخاذ شد.
ستاد تنظیم بازار استان مازندران 2ماه قبل از سال 97،یکهزار و 140 تن گوشت مرغ ، 75 تن تخم مرغ ، 500 تن پرتقال ، 500 تن سیب و 140 تن گوشت قرمز را برای توزیع در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی در بازار مازندران در نظر گرفته است.
حیدر پور مهم ترین هدف از ذخیره سازی این کالاها را حفظ تعادل بازار برشمرد و توضیح داد : بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار در صورتی که قیمت مرغ از هر کیلوگرم هفت هزار و 700 تومان بالاتر برود ، مرغ های ذخیره شده وارد بازار می شود.
مازندران با 2 هزار و 500 واحد مرغداری و تولید سالانه بیش از 185 هزار تن گوشت مرغ علاوه بر تامین نیاز استان ، بخشی از تولیداتش نیز به استانهای همجوار بویژه تهران ارسال می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت : با هماهنگی ستاد تنظیم بازار استان مقدار که نیاز باشد شکر ، تخم مرغ و روغن با قیمت درب کارخانه از طریق شرکت غله و خدمات بازرگانی تحویل متقاضیان می دهد.
استان مازندران سه میلیون و 285 هزار نفر جمعیت دارد.
طبق آمار اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران در 10 روز گذشته حدود هشت میلیون نفر شب گردشگر در تعطیلات نوروزی سال97 در این استان ثبت شد.

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار