کد خبر: ۵۸۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 06 April 2018

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از رجا نیوز:

پزشکیان معتقد است که ادامه حصر مردم را ناامید خواهد کرد و ادامه یافتن این شرایط موجب خواهد شد مشکلات پیچیده تر شود. این سخنان درشرایطی مطرح می شود که ناکارامدی، دروغ و شعارهای تکراری موجب شده است که مردم ناامید شوند.
 

فهم و درک مشکلات مردم، یکی از آن چیزهایی است که اصلاحطلبان هیچ زمان نداشته اند. حتی اگر جلوه‌ای از خواسته‌های مردم را نیز ببینند، بازهم حاضر نیستند که سهم قابل توجهی از آن را در میان دغدغه های خود قرار دهند و بازهم تلاش می کنند تا دلمشغولی خود را به نام مردم تمام کنند.

 مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس اخیرا در مصاحبه ای با روزنامه اصلاح طلب آرمان با تاکید بر این که « باید به خودمان بیاییم و هوای مردم را داشته باشیم» سخن های جالبی بیان می کنند. او در بخشی از این مصاحبه به اعتراضات دی ماه نیز اشاره می کند و برای رفع این اعتراضات نیز نسخه می پیچد. اما جالب این جاست که بخش عمده سخنان پزشکیان در این مصاحبه، بر محور رفع حصر قرار گرفته است.

 در همین راستا پزشکیان رفع حصر را راهکاری برای کاهش مشکلات جامعه معرفی می کند و مدعی است که اگر این موضوع حل نشود مشکلات جامعه هم پیچیده تر خواهد شد و معتقد است، ادامه حصر مردم را نا امید می کند! او در این باره می گوید:

«با وجود گره‌های کوری مثل زندان، حصر و مسائلی از این قبیل، انسجام ملی برنمی‌گردد. اگر این موضوع حل نشود مشکلات جامعه هم پیچیده‌تر خواهد شد و ما سرمایه اجتماعی را از دست می‌دهیم که موضوع مهمی است و اگر این سرمایه اجتماعی را نداشته باشیم قادر به ایستادگی و مبارزه هم نیستیم؛ بنابراین به هر شکلی شده و به هر نحوی بزرگان صلاح بدانند این موضوع باید حل شود چرا که به‌نفع مملکت است که این گره گشوده شود. اگر مدبرانه در این زمینه عمل کنیم انسجام داخلی هم افزایش پیدا می‌کند».

پزشکیان معتقد است که ادامه حصر مردم را ناامید خواهد کرد و ادامه یافتن این شرایط موجب خواهد شد مشکلات پیچیده تر شود. این سخنان درشرایطی مطرح می شود که ناکارامدی، دروغ و شعارهای تکراری موجب شده است که مردم ناامید شوند.

 سخنان پزشکیان به نحوی است که انگار قصد ندارد تا عینک واقعیت به چشم زده و مشکلات جامعه را درست درک کند. قطعا انسجام ملی یکی از راهکارهای اصلی برای بهبود شرایط است. اما آیا قرار است با کسانی که عامدانه ماه ها کشور را به آشوب کشیده و هزینه های گزافی را ایجاد کردند و حتی حاضر به عذرخواهی هم نیستند وحدت کرد؟  از سوی دیگر آیا ادامه حصر باعث ناامیدی مردم خواهد شد یا امتداد شعارهای تکراری، دروغ و ناکارامدی انگیزه و امید را از مردم گرفته است؟ برخلاف تصور پزشکیان اعتراضات دی ماه سال گذشته هیچ ارتباطی با ادامه حصر نداشت. ریشه این اعتراضات ادامه یافتن مشکلات اقتصادی و عدم برنامه درست دولت برای بهبود اوضاع کسب و کار بود.جالب این جاست که حتی پزشکیان در این مصاحبه به اعتراضات اخیر نیز اشاره می کند، اما حصر را به نحوی ترسیم می کند که اگر حصر حل نشود مشکلات هم پیچیده تر خواهد شد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار