رئیس حوزه هنری خوزستان:
حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین طباطبایی به اهمیت ویژه‌ ادبیات پایداری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: خوزستان باید به عنوان الگو و شاخص در حوزه ادبیات پایداری محسوب شود. بسیاری از استان ها از صحنه دفاع مقدس به دور بودند اما این استان ها امروز در چاپ و انتشار کتاب با موضوع ادبیات پایداری به مراتب جلوتر از خوزستان بوده اند و این یک درد است، خوزستانی که محور اصلی این مقاومت مقدس بوده است ادبیات پایداری آن شکوه و شوکت ندارد و نگارش کتاب از جوانمردی و دلاوری های مردان و زنان این سرزمین بسیار کم است.
کد خبر: ۵۸۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 08 April 2018

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین طباطبایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به هفته هنر انقلاب که از فردا و در سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی آغاز می شود اظهار کرد:هفته هنر انقلاب هفته هنر متعهد است حوزه هنر اسلامی در همه زمان ها به این وظیفه پایبند بوده است، مبنای شکل گیری حوزه هنری ایجاد فضا و بستر برای بیان مفاهیم دینی و انقلابی است همچنین شناخت و تربیت هنرمندان ارزشی و متعهد از وظایف و رسالت حوزه هنری است.

به گزارش"تابناک" وی به فعالیت های خود در طول مدت تصدی بر ریاست حوزه هنری استان خوزستان اشاره کرد و گفت: کارهای موثری در حوزه چاپ و نشر کتابهای مربوط به ادبیات پایداری انجام شده است؛ در این زمینه کتاب دین، تیمار غریبان، کتاب شهید شرافت را به چاپ رساندیم.چاپ کتاب در این مدت کوتاه نشان دهنده اهمیت کتاب برای حوزه هنری است.

رئیس حوزه هنری خوزستان به اهمیت ویژه‌ ادبیات پایداری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: خوزستان باید به عنوان الگو و شاخص در حوزه ادبیات پایداری محسوب شود. بسیاری از استان ها از صحنه دفاع مقدس به دور بودند اما این استان ها امروز در چاپ و انتشار کتاب با موضوع ادبیات پایداری به مراتب جلوتر از خوزستان بوده اند و این یک درد است، خوزستانی که محور اصلی این مقاومت مقدس بوده است ادبیات پایداری آن شکوه و شوکت ندارد و نگارش کتاب از جوانمردی و دلاوری های مردان و زنان این سرزمین بسیار کم است.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی تصریح کرد: خوزستان در حوزه ادبیات، شعر و داستان شاعران بسیار توانمندی دارد که در این حوزه چاپ پژوهش جامع "شرجی تر از جنگ" از شاعر داوود رضا کاظمی در دو جلد در دست اقدام است برای اولین بار در تاریخ ادبیات پایداری این کتاب تاریخ ادبیات پایداری و مقاومت را بررسی می کند.

وی با اشاره به حوزه فیلم سازی در این زمینه گفت: در اسفند ماه سال گذشته دو فیلم کوتاه مصوب شد و دو فیلم دیگر نیز در روزهای آینده کلید خواهد خورد.

رئیس حوزه هنری خوزستان در ادامه به برگزاری هفته فرهنگی ایران و کویت اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری هفته فرهنگی ایران و کویت کاری بسیار قوی بوده است و در این زمینه به ظرفیت بسیار بالای برادران عرب استان تکیه کردیم که این برنامه بسیار بازخورد خوبی داشت. این هفته فرهنگی در کویت نیز برگزار خواهد شد که متعاقبا ما نیز هنرمندان مان را به کویت اعزام خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی خاطرنشان کرد: در حوزه موسیقی 3 آلبوم از خوانندگان مطرح استان در حال تولید است و امیدواریم امسال نیز در این حوزه بتوانیم بیشتر فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه باید اعتماد هنرمندان را بیش از پیش جلب کنیم عنوان کرد: در همین راستا بر اساس توافق‌هایی که انجام شده از ظرفیت سالن‌های کانون‌های پرورشی استان برای اجرای نمایش‌های حوزه هنری استفاده خواهیم کرد، واحد نمایش ما بسیار فعال است باید ارتباط مردم را با نمایش بیشتر کنیم.

 

رئیس حوزه هنری خوزستان با اشاره به هفته هنر انقلاب در سالروز شهادت شهید آوینی بیان کرد: در هفته هنر انقلاب که از فردا آغاز خواهد شد برنامه‌های متنوعی از جمله افتتاحیه نمایشگاه با موضوع انقلاب و دفاع مقدس در برخی از شهرستان‌ها از جمله اهواز و آبادان را خواهیم داشت.

وی، افزود: رونمایی از آثار استاد دریس در آبادان، احیای یک دیوار نوشته دزفول، نمایشگاه شهری هنرهای تجسمی در دزفول، آئین شعرخوانی و رونمایی از کتاب در اهواز و نیز برگزاری نمایش‌های خیابانی از جمله برنامه‌ها خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی به تشریح برنامه های هفته هنر انقلاب در حوزه هنری استان خوزستان پرداخت و گفت: دوشنبه 20فروردین بعد از غبار روبی گلزار شهدا نشست هنرمندان پیشکسوت جهت تقویت اقوام در خوزستان برگزار خواهد شد. همچنین رونمایی از آثار استاد دریس در آبادان و احیاء یکی از دیوار نوشته های انقلاب و نمایشگاه شهری هنرهای تجسمی در دزفول برگزار خواهد شد.

 

رئیس حوزه هنری خوزستان روز سه شنبه را روز هنر انقلاب در قالب ادبیات عنوان کرد و گفت: در این روز آیین شعر خوانی، رونمایی از کتاب و نقد و بررسی کتاب تیمار غریبان را در شهر آبادان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه روز هنر انقلاب، مقاومت و بیداری اسلامی است اظهار کرد: رونمایی از کتاب دین و تجلیل از خانواده شهدا در این روز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی گفت: روز پنجشنبه روز هنر انقلاب ایثار و شهادت است و در این روز آیین غبار رویی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدای هنرمند، همچنین نمایشنامه خوانی و اجرای تئاتر خیابانی در آبادان و اهواز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در روز جمعه نمایشنامه خوانی و اجرای تئاتر خیابانی و در روز شنبه و یکشنبه ادامه نمایش خیابانی در اهواز و دزفول و پخش منتخبی از فیلم های رویش را خواهیم داشت.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار